بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

ارزش ویژه برند کاله
ارزش ویژه برند در شرکت کاله
رابطه ارزش ویژه برند با تعمیم برند
بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی از بسط برند
پایان نامه ارزش ویژه برند
پایان نامه بسط برند
پایان نامه ارزش ویژه برند در شرکت کاله

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

 

 

*** همراه با پرسشنامه

 

 

 

چکیده

در سال های اخیر،بحث و بررسی در خصوص برند جایگاه ویژه ای در محافل علمی و دانشگاهی و همچنین در حوزه کسب وکار یافته است.بسیاری از محققان ومدیران شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که با ارزش ترین دارایی شرکت در جهت بهبود فرآیند بازاریابی،برند و دانش برندینگ است.بازاریابان اعتقاد دارند که محصول جدید با نام تجاری تعمیم یافته توسط مصرف کننده به طور مطلوب تری ارزیابی می شود زیرا مصرف کننده نگرش مثبت خود را از نام تجاری مربوط به محصول جدید منتقل می کند.مطالعه ی حاضر با هدف تأثیرات ارزش ویژه ی برند بر ارزیابی بسط برند صورت گرفته است.در تحقیق حاضر برند کاله که برند شناخته شده ای در سطح ایران است،جهت مطالعه انتخاب شده است.

 

تحقیق حاضر بر اساس روش گردآوری داده ها،تحقیق توصیفی واز نوع پیمایشی است.داده های 377 پرسشنامه مبنای تحلیل قرارگرفت.جهت تجزیه و تحلیل داده ها وتایید مدل نیز از روش آزمون تحلیل رگرسیون استفاده شده است ونتایج این پژوهش نشان می دهد که سه بعد از مدل ارزش ویژه برند آکر(وفاداری به برند،آگاهی از برند،تداعی ازبرند)بر ارزیابی از بسط برند تأثیرمعنا داردارد ولی بین کیفیت ادراک شده و ارزیابی از بسط برند رابطه ی معنا داری وجود ندارد.نوگرایی مصرف کننده و تناسب محصول دو متغیر ارزش ویژه ی برند و ارزیابی از بسط برند  را تعدیل می کنند.

 

 

 

 

واژه های کلیدی :

ارزش ویژه ی برند

ارزیابی از بسط برند

نوگرایی مصرف کننده

تناسب محصول

 

 

 

 

 

مقدمه 

دنیای پیرامون ما و محیطی که سازمان ها درآن قرار دارند هر روز پیچیده تر از گذشته می شود سازمان ها ناچارند برای ادامه ی حیات در این محیط در حال تغییر خود را با پیشرفت های روز افزون دانش و فن آوری انطباق دهند در جهان رقابتی امروز،سازمانی امکان بقا دارد که بتواند خود را پیوسته با تغییرات محیط پیرامونش وفق دهد(شیهالی، 1384).شرکت ها در بازار یابی جدید برای ایجاد تمایز بین محصولات خود و رقبا از استراتژی ها و روش های گوناگون استفاده می کنند.یکی از تصمیمات مهم در بازاریابی امروز ، تصمیم د رمورد انتخاب نام تجاری برای محصولات و خدمات می باشد (Aaker & Keller, 1990).یک نام تجاری چکیده ای از هویت،اصالت،ویژگی وتفاوت یک نام تجاری،اطلاعات را که درکلمه یا علامت متمرکز شده است را برمی انگیزد به همین دلیل است که نام های تجاری برای تبادلات کسب و کار حیاتی اند. 

 

هر شرکت در هنگام معرفی یک محصول جدید به بازار، با سوالهای متعددی مواجه است.مهم ترین مساله ای که ذهن عرضه کننده را به خود مشغول می دارد این است که محصول جدید را با چه موضع گیری مشخصی وارد بازار کند تا بتواند تقاضای کافی ایجاد کند و یا به عبارت دیگر ، برای بازار جذابیت داشته باشد.در این باره موضعی که بنگاه برای محصول خود اتخاذ می کند باید با ویژگی های مختلف محصول،از جمله کیفیت محصول،نوع بسته بندی ، نام تجاری و نوع تبلیغات ، پشتیبانی می شود.ومعمولاً نام تجاری اصلی باعث کاهش هزینه های بازاریابی و احتمال افزایش موفقیت کلی شرکت می شود(Morrin , 1999).

تصور می شود که ارزش ویژه برند مزایای بسیاری برای شرکتها داشته باشد مثلاً سطوح بالای ارزش ویژه منجر به افزایش ترجیحات و تمایلات مصرف کننده و دلایل خرید او می شود.شرکت هایی که از ارزش ویژه برند بیشتری برخورداند ، بازده بالایی نیز خواهند داشت. برند سازی یکی از روش های قدرتمند در ایجاد تمایز و یکی از کلیدی ترین استراتژی های موضع یابی رقابتی است. 

 

برندها مزایای رقابتی پایداری را برای شرکتها به همراه دارند. به بیان دیگر اگر مصرف کنندگان برندی را خوب بدانند شرکت به یک مزایای رقابتی دست یافته است . 

ارزش ویژه برند با پشتیبانی از ارزش مشتریان به طور غیر مستقیم ارزش شرکت را افزایش می دهد . ارزش ویژه برند و ارزش مشتری از طریق بالا بردن اثر بخشی و کارآیی برنامه های بازاریابی وفاداری به برند ، قیمت و حاشیه سود ، توسعه برند،هرم تجاری و مزیت رقابتی شرکت ارزش ایجاد می کنند(آکر، 1991).بازاریابان معتقد هستند که تعمیم های برند،در اکثرموارد توسط مشتریان بسیار مطلوب ارزیابی می شوند ، زیرا مشتریان ، ویژگی ها و احساسات مثبتی را که از برند اصلی در ذهن دارند به محصولات تعمیم داده شده نیز انتقال می دهند(Bhat & Reddy, 2001).

از نقطه نظر رفتاری ارزش ویژه برند در ایجاد نقاط تمایزی که منجر به مزایای رقابتی در رقابت غیر قیمت می شود ، بسیار حائز اهمیت است لذا این تحقیق درصدد است تأثیرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی بسط برند از دیدگاه مصرف کنندگان شرکت ها و فروشگاه های عرضه کننده فرآورده های لبنی کاله درشهر کاشان بپردازد.در این فصل به بررسی و ارائه توضیحات در خصوص بیان مساله و اهمیت و ضرورت انجام تحقیق و اهداف و فرضیه های تحقیق و در آخر به تعریف واژه های کلیدی تحقیق پرداخته می شود. 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول

مقدمه 3

1-1بیان مساله 5

1-2 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 6

1-3 اهداف مشخص تحقیق 6

1-4 فرضیه های تحقیق 6

1-5 قلمرو تحقیق 7

1-5-1 قلمرو موضوعی 7

1-5-2 قلمرو زمانی 7

1-5-3 قلمرو مکانی 7

1-6 تعاریف واژگان 7

 

فصل دوم

مقدمه 10

1-2 نگرشی بر تحول نام تجاری در ایران 11

2-2 تعاریف برند 11

2-3 معانی نام و نشان تجاری 13

2-4 ارزش و اهمیت نام تجاری 14

2-4-1 ارزش نام یک نام تجاری خاص برای مصرف کننده 14

2-4-2 ارزش یک نام تجاری خاص برای سهامداران از نظر مالی 15

2-5 برندسازی 17

2-6 وجود برند 18

2-7 ارزش ویژه برند 18

2-8 دیدگاه ارزش ویژه نام و نشان تجاری کلر 19

2-9 استراتژی نام تجاری ، استراتژی کسب و کار 19

2-10 رویکردهای اندازه گیری ارزش ویژه برند 22

2-11 مدلهای ارزش ویژه برند 23

2-12 مدل ارزش ویژه آکر 29

2-13 تعریف مفاهیم و اجزای برند 30

2-14 بسط برند 35

2-15 ارزیابی بسط برند و تعمیم نگرش 37

2-16 تناسب درک شده از برند 39

2-16-1 فرآیند طبقه بندی و معیارهای تناسب 41

2-17 تناسب محصول با طبقه و ارزیابی بسط برند 43

2-17-1 ویژگیهای برند مادر و ارزیابی بسط آن 45

2-18 تاثیرات متقابل بسط برندها و برند مادر 47

2-19 نوگرایی مصرف کننده نسبت به مصول 50

2-20 مزایای بسط برند 50

2-21 مروری بر تحقیقات پیشین 52

2-21-1 تحقیقات خارجی 52

2-21-2 تحقیقات داخلی 57

2-22 مدل مفهومی 61

2-23 شرکت فرآرده های لبنی کاله 62

 

فصل سوم 63

3-1مقدمه 64

3-2 روش تحقیق 66

3-3  جامعه آماری 66

3-4 نمونه و روش نمونه گیری 67

3-5 روش گردآوری داده ها و اطلاعلات 67

3-5-1 مطالعه کتابخانه ای 68

3-5-2 مطالعات میدانی 68

3-6 پرسشنامه 69

3-6-1 مقیاس و طیف ابزار اندازه گیری تحقیق 69

3-7 اعتبار و پایایی ابزار اندازه گیری پژوهش 70

3-7-1 روایی ابزار و پژوهش 70

3-7-2 پایایی ابزار پژوهش 71

3-8 روش تجزیه و تحلیل داده ها 72

 

فصل چهارم 74

4-1 مقدمه 75

4-2 آمار توصیفی 75

4-2-1 بررسی توصیفی ویژگیهای دموگرافیک 75

4-2-2 بررسی توصیفی متغیرها 79

4-3-1 نتایج آزمون کلموگروف اسیرنوف 81

4-4  نتایج بدست آمده از رگرسیون چند متغیره 84

 

فصل پنجم                                                                                                         93

5-1 یافته های تحقیق بر اساس نتایج آزمون تحقیقات 95

5-2 محدودیتهای تحقیق 95

5-3 پیشنهادهای کاربردی 97

5-4 پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی 98

منابع  و مآخذ                                                                                                    100

پیوست ها    106

 

  • بررسی شیوه‌ها و مبانی نظری كاهش تصدی‌گری خدمات پشتیبانی دانشگاه‌های علوم پزشكی

    بررسی شیوه‌ها و مبانی نظری كاهش تصدی‌گری خدمات پشتیبانی دانشگاه‌های علوم پزشكی كوچك سازی سازمانی طرح كاهش تصدی‌گری كاهش تصدی‌گری خدمات پشتیبانی دانلود مقالات رشته مدیریت بررسی كاهش تصدی‌گری خدمات پشتیبانی دانشگاه‌های علوم پزشكی دانلود مقالات مدیریت دانلود مقالات مدیریتی…

  • پاورپوینت رهبری در سازمان و انواع نظریه های رهبری

    پاورپوینت رهبری در سازمان و انواع نظریه های رهبری پاورپوینت رهبری در سازمان و انواع نظریه های رهبری اهميت و‌ ضرو‌رت رهبري تعريف رهبري تمايز مديريت و رهبري نقش و وظيفه رهبري نظريه‌هاي رهبري نظريه‌هاي جديد رهبري نظريه‌هاي خصوصيات فردي…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی عزت نفس سازمانی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی عزت نفس سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عزت نفس سازمانی مبانی نظری عزت نفس سازمانی پیشینه تحقیق عزت نفس سازمانی پیشینه داخلی عزت نفس سازمانی پیشینه خارجی عزت نفس سازمانی پیشینه پژوهش…

  • طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها

    طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها پایان نامه ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد مالی پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه شاخص های…

  • پاورپوینت بررسی هنر در فرهنگ اسلامى

    پاورپوینت بررسی هنر در فرهنگ اسلامى پاورپوینت بررسی هنر در فرهنگ اسلامى پاورپوینت هنر در فرهنگ اسلامى هنرهای اسلامی معمارى اسلامى معمارى مساجد معمارى آرامگاه ها معماری مدرن اسلامی هنرهای اسلامی و نفوذ آن در اروپا عبدالقادر مراغي تأثير موسيقى…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت رسانه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت رسانه مبانی نظری مدیریت رسانه ادبیات نظری مدیریت رسانه چارچوب نظری مدیریت رسانه فصل دوم پایان نامه مدیریت رسانه دانلود مبانی نظری مدیریت رسانه پیشینه مدیریت رسانه پیشینه تحقیق مدیریت رسانه پیشینه داخلی مدیریت…

  • پاورپوینت و ارائه کامل ترانزیستور MOSFET

    پاورپوینت و ارائه کامل ترانزیستور MOSFET ترانزیستور دانلود پاورپوینت ترانزیستور ماسفت دانلود پاورپوینت ترانزیستور MOSFET دانلود پاورپوینت ترانزیستور اثر میدان ترانزیستور اثر میدانی نیمه‌رسانا اکسید فلز دانلود پاورپوینت و ارائه کامل ترانزیستور MOSFET ترانزیستور اثر میدان در مدارهای آنالوگ و…

  • مبانی نظری بررسی مولفه های طراحی داشبوردها برای ارائه اطلاعات مناسب و بهنگام برای مدیران سیستم

    مبانی نظری بررسی مولفه های طراحی داشبوردها برای ارائه اطلاعات مناسب و بهنگام برای مدیران سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد مدل های…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل راهبردی کیفیت خدمات 61 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل راهبردی کیفیت خدمات 61 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدل راهبردی کیفیت خدمات پیشینه پژوهش مدل راهبردی کیفیت خدمات دانلود مبانی نظری مدل راهبردی کیفیت خدمات پیشینه تحقیق مدل راهبردی کیفیت خدمات ادبیات…

  • پروژه رشته طراحی و ایجاد صنایع با عنوان کفپوش پی وی سی

    پروژه رشته طراحی و ایجاد صنایع با عنوان کفپوش پی وی سی pvc کامپوزیت مصنوعی کفپوش پی وی سی صنایع شیمیایی و پتروشیمی دانلود پروژه رشته طراحی و ایجاد صنایع خرید پروژه رشته طراحی و ایجاد صنایع سیستم همکاری در…

  • تحقیق دفاتر اسناد رسمی و وظایف آنان

    تحقیق دفاتر اسناد رسمی و وظایف آنان دانلود تحقیق دفاتر اسناد رسمی و وظایف آنان تعریف دفتر اسناد رسمی انتخاب سر دفتر و وظایف سردفتر نحوه تنظیم اسناد منقول در دفاتر اسناد رسمی چگونگی انجام گواهی امضاء در دفترخانه حق…

  • بهبود فرآیند تحلیل سلسله مراتبی

    بهبود فرآیند تحلیل سلسله مراتبی تکنیکهای تصمیم گیری فرآیند تحلیل سلسله مراتبی سیستم های تصمیم گیری با معیارهای چند گانه بهبود فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ارزیابی فرآیند تحلیل سلسله مراتبی بهبود فرآیند AHP ارزیابی فرآیند AHP دانلود پایان نامه مدیریت…

  • پروپوزال شناسایی و بررسی عوامل خشونت علیه زنان و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از آن

    پروپوزال شناسایی و بررسی عوامل خشونت علیه زنان و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از آن کلمات کلیدی : پروپوزال خشونت علیه زنان پروپوزال عوامل خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف ضرورت تحقیق خشونت علیه…

  • روشهای برخورد امام على (ع)و پیامبر(ص) با مخالفان

    روشهای برخورد امام على (ع)و پیامبر(ص) با مخالفان پیامبر(ص) امام على (ع) هدایت الهى رحمت پایه و اساس هدایت الهى دانلود روشهای برخورد امام على (ع)و پیامبر(ص) با مخالفان سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در…

  • تعیین رضایت شغلی با توجه به نگرش به رشته تحصیلی خود و جو اخلاقی محیط کاری

    تعیین رضایت شغلی با توجه به نگرش به رشته تحصیلی خود و جو اخلاقی محیط کاری رضایت شغلی تعیین رضایت شغلی نگرش به رشته تحصیلی جو اخلاقی محیط کاری ارتباط جو اخلاقی و نگرش به رشته تحصیلی در دانشجویان ارتباط…

  • پاورپوینت آشنایی با آسمان خراش های جهان

    پاورپوینت آشنایی با آسمان خراش های جهان پاورپوینت آشنایی با آسمان خراش های جهان آشنایی با آسمان خراش های جهان آسمان خراش های جهان برج سیرز برج خلیفه برج زیفنگ برج ایفل برج سی ان برج الماس برج العرب مرکز…

  • تحلیل های آماری در برنامه ریزی روستایی دکتر مصطفی طالشی و دکتر پرویز نصیری

    تحلیل های آماری در برنامه ریزی روستایی دکتر مصطفی طالشی و دکتر پرویز نصیری کلمات کلیدی : تحلیل های آماری در برنامه ریزی روستایی دکتر مصطفی طالشی و دکتر پرویز نصیری رفتن به سایت اصلی تحلیل های آماری در برنامه…

  • بررسی و سنجش رفتار درمانی شناختی

    بررسی و سنجش رفتار درمانی شناختی روان درمانی رفتار درمانی بررسی و سنجش رفتار درمانی شناختی بررسی رویکرد روان درمانی با رفتار درمانی شناختی بررسی و سنجش CBT بررسی رویکرد روان درمانی با CBT دانلود پایان نامه CBT دانلود پایان…

  • بررسی امکان پیاده سازی سیستم ABC در ایران خودرو

    بررسی امکان پیاده سازی سیستم ABC در ایران خودرو سیستم هزینه یابی هزینه یابی برمبنای فعالیت سیستم هزینه‌یابی برمبنای فعالیت در ایران خودرو پیاده سازی سیستم ABC در ایران خودرو رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله کارشناسی ارشد مدیریت دولتی…

  • دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش درباره اضطراب

    دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش درباره اضطراب کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اضطراب مبانی نظری اضطراب پیشینه تحقیق اضطراب پیشینه داخلی اضطراب پیشینه خارجی اضطراب پیشینه پژوهش اضطراب پیشینه نظری اضطراب ادبیات نظری اضطراب چارچوب نظری اضطراب…

  • مبانی نظری پایان نامه و پیشینه تحقیق در مورد استرس

    مبانی نظری پایان نامه و پیشینه تحقیق در مورد استرس کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق استرس پیشینه پژوهش استرس پیشینه نظری استرس پیشینه تاریخی استرس پیشینه خارجی استرس پیشینه تحقیق درباره استرس پیشینه تحقیق در مورد استرس مبانی نظری استرس…

  • جزوه تکنولوژی و خواص فیزیکی الیاف

    جزوه تکنولوژی و خواص فیزیکی الیاف کلمات کلیدی : جزوه تکنولوژی و خواص فیزیکی الیاف رفتن به سایت اصلی جزوه تکنولوژی و خواص فیزیکی الیاف به تعداد 58 صفحه pdf   ویژگی های الیاف نساجی دسته بندی الیاف ویژگی متداول…

  • پایان نامه رشته بیمه و اقتصاد با عنوان بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخه اقتصادی

    پایان نامه رشته بیمه و اقتصاد با عنوان بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخه اقتصادی بیمه عمر بیمه عمر و پس انداز توسعه بیمه در ایران بیمه‌های اشخاص درایران دانلود پایان نامه رشته اقتصاد بررسی نقش بیمه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد شغلی کارکنان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد شغلی کارکنان مبانی نظری عملکرد شغلی کارکنان دانلود مبانی نظری عملکرد شغلی کارکنان پیشینه تحقیق عملکرد شغلی کارکنان ادبیات نظری عملکرد شغلی کارکنان فصل دوم پایان نامه عملکرد شغلی کارکنان مبانی نظری و پیشینه…

  • ارزیابی عملکرد شرکت ملی گاز ایران در نیمه اول برنامه پنجم توسعه

    ارزیابی عملکرد شرکت ملی گاز ایران در نیمه اول برنامه پنجم توسعه ارزیابی عملکرد شرکت ملی گاز ایران برنامه پنجم توسعه دانلود پایان نامه نفتی دانلود پایان نامه رشته نفت ارزیابی عملکرد شرکت ملی گاز ایران ارزیابی عملکرد شرکت گاز…