تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری

تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری
ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری
ابعاد مختلف مدیریت ارتباط با مشتری
اصول مدیریت ارتباط با مشتری
عناصر اصلی مدیریت ارتباط با مشتری
مفروضات اساسی مدیریت ارتباط با مشتری
 مدل چرخه حیات مدیریت ارتباط با مشتری
فرایند مدیریت ارتباط با مشتری
تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود تحقیق رشته مدیریت

تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری

 

 

 

 

هدف از این تحقیق تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری بصورت کامل و جامع می باشد.

 

 

 

مقدمهمدیریت ارتباط با مشتری که گاهی اوقات از آن به عنوان مدیریت مشتریان، مدیریت ارزش مشتریان، مشتری محوری و یا مدیریت مشتری محور نام برده می شود، برای مدت زمان طولانی اصطلاح متداول جهت بیان تمایل شرکتها در برقراری ارتباط یک به یک مداوم و همیشگی با تمام مشتریان بوده است. در همین راستا می توان به یک نکته مهم اذعان داشت که شرکتهایی که موفق شده اند به صورت موثری مشتریان خود را جذب کرده، به آنها خدمات مورد نظر را به بهترین نحو ارائه داده و بهترین مشتریان خود را حفظ می کنند تاثیر مثبت این امر را در انتهای مسیر سودآوری خود مشاهده کرده اند. با ظهور تجارت الکترونیک و شرایط اقتصادی نوین، توسعه ارتباطات قویتر با مشتریان از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی می باشد که در آن با مشتریان، متناسب با شرایط و الگوهای رفتاری آنان ارتباطی پایدار و بلند مدت که برای هر دو طرف ایجاد ارزش افزوده کند، برقرار می شود.

 

 

 معمولا استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر چهار هدف اجرایی است که عبارتند از: (غلامیان، خواجه افضلی، ابراهیمی، 1385، ص 24)
1)تشویق مشتریان دیگر شرکتها یا مشتریان بالقوه به اولین خرید از شرکت
2)تشویق مشتریانی که اولین خرید را کرده اند به خریدهای بعدی
3) تبدیل مشتریان موقت به مشتریان وفادار
4)ارئه خدمات یا مطلوبیت بالا برای مشتریان وفادار به نحوی که به مبلغ شرکت بدل شوند.

 

 

در حقیقت مدیریت ارتباط با مشتری کلیه فرایندها و فناوری هایی است که سازمان برای شناسایی، انتخاب، ترغیب، گسترش، حفظ و خدمت به مشتری به کار می گیرد. مدیریت ارتباط با مشتری مدیران را قادر خواهد ساخت تا از دانش مشتری برای بالا بردن فروش، ارائه خدمات و توسعه آن استفاده کنند و سودآوری روابط مستمر را افزایش دهند. (غلامیان، خواجه افضلی، ابراهیمی، 1385، 25)

مدیریت ارتباط با مشتری، بر مبادله ارزش بین مشتری و سازمان بنا شده و بر ارزش ایجاد شده در این ارتباط تاکید می کند. بنابراین، تلاش سازمان ها برای توسعه ارتباط بلند مدت با مشتریان، بر مبنای ایجاد ارزش برای هردو طرف از اهداف اصلی مدیریت ارتباط با مشتری است. به عبارت دیگر هدف ارتباط با مشتری ارئه مزایایی از طریق مبادله دو جانبه و عمل به وعده ها است. مدیریت ارتباط با مشتری، یک راهبرد کسب و کار است که با پیشرفت فن آوری تقویت می شود و از طریق آن، شرکت ها به ایجاد ارتباطات سودمند بر پایه بهینه سازی ارزش دریافتی و ادراکی مشتریان می پردازند. (نیک نیا، 1386، ص 53)

 

 

ویژگی های مدیریت ارتباط با مشتری به شرح زیر آمده است: (مهدوی نیا و قدرت پور،1384،ص22)
1) جمع آوری و منسجم کردن اطلاعات مشتریان که شامل موارد زیر می شود:
– استفاده از نرم افزارهای اختصاصی به منظور تجزیه و تحلیل این اطلاعات
– بخش بندی بازار بر مبنای ارزش طول عمر مورد انتظار مشتری 
– بخش بندی خرد بازار بر اساس نیازها و خواسته های مشتریان

2) محاسبه ارزش بلند مدت مشتری

3) بخش بندی مشتریان بر اساس ارزش (میزان سودآوری) آنها و تعیین اولویت بین بخش ها

 

 

 

فهرست مطالب
تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری    1
مقدمه
2-15-1- اصول مدیریت ارتباط با مشتری    3
2-15-2- عناصر اصلی مدیریت ارتباط با مشتری    4
2-15-3- مفروضات اساسی مدیریت ارتباط با مشتری    6
2-15-4- مدل چرخه حیات مدیریت ارتباط با مشتری    7
2-15-5- فرایند مدیریت ارتباط با مشتری    8
2-15-2-1- بینش مشتری    8
2-15-2-2- مرحله ارزش مشتری    9
2-15-2-3- مرحله برنامه ریزی بازاریابی    9
2-15-2-4- تعامل با مشتری    9
2-15-2-5- تجزیه و تحلیل و پالایش    9
2-15-3- نیازهای مشتری    10
– منابع    11

 

 

  • مقاله بررسی اثر سه نوع سرمایه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر احساس شادی

    مقاله بررسی اثر سه نوع سرمایه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر احساس شادی اهمیت شادی و نقش آن در زندگی جوانان بررسی تأثیر سرمایه اقتصادی بر شادی جوانان بررسی تأثیر سرمایه فرهنگی بر شادی جوانان بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر…

  • نمونه سوالات ارشد حسابداری ویژه دانشگاه آزاد

    نمونه سوالات ارشد حسابداری ویژه دانشگاه آزاد نمونه سوالات ارشد حسابداری ویژه دانشگاه آزاد رفتن به سایت اصلی نمونه سوالات ارشد حسابداری ویژه دانشگاه آزاد   بررسی موارد خاص در حسابداری – دكتر محسن حمیدیان –   تحلیل آماری –…

  • ماهیت نقدشوندگی بازار و سهام و دلایل اهمیت نقدشوندگی

    ماهیت نقدشوندگی بازار و سهام و دلایل اهمیت نقدشوندگی کلمات کلیدی : نقدشوندگی آمیهود اهمیت نقدشوندگی افزایش نقدشوندگی سهام تعریف نقدشوندگی سهام نقدشوندگی سهام چیست نقدشوندگی سهام در بورس اهمیت نقدشوندگی در بازار ریسک نقدشوندگی بازر و سهام نقدشوندگی سهام…

  • موانع گسترش بانکداری الکترونیک در اصفهان

    موانع گسترش بانکداری الکترونیک در اصفهان تجارت الکترونیک بانکداری الکترونیک کسب و کار الکترونیک موانع گسترش بانکداری الکترونیک در اصفهان شناسایی و رتبه بندی موانع پذیرش و توسعه بانکداری الکترونیکی دانلود مقالات مدیریت بازرگانی دانلود مقالات کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی…

  • پاورپوینت نیاز به فلسفه حسابرسی(فصل اول کتاب فلسفه حسابرسی حساس یگانه)

    پاورپوینت نیاز به فلسفه حسابرسی(فصل اول کتاب فلسفه حسابرسی حساس یگانه) پاورپوینت نیاز به فلسفه حسابرسی(فصل اول کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه) پاورپوینت فصل اول کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه با عنوان نیاز به فلسفه حسابرسی پاورپوینت نیاز…

  • پروپوزال سلامت روانی در دانش آموزان

    پروپوزال سلامت روانی در دانش آموزان کلمات کلیدی : پروپوزال سلامت روان پروپوزال سلامت روانی نمونه پروپوزال سلامت روان پروپوزال در مورد سلامت روان پروپوزال سلامت روانی در پسران پروپوزال سلامت روانی دانش آموزان پروپوزال سلامت روانی در دانش آموزان…

  • خلاصه مقالات مسائل جاری دکتر کمالی راد

    خلاصه مقالات مسائل جاری دکتر کمالی راد خلاصه مقالات مسائل جاری دکتر کمالی راد رفتن به سایت اصلی خلاصه مقالات مسائل جاری دکتر کمالی راد شامل 9 مقاله از مجموعه مباحث جاری سازمان و مدیریت   عدالت سازمانی اعتماد سازمانی فساد اداری جهیزیه…

  • پرسشنامه استاندارد حمایت اجتماعی محقق ساخته با روایی و پایایی معتبر

    پرسشنامه استاندارد حمایت اجتماعی محقق ساخته با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه برای حمایت اجتماعی تفسیر پرسشنامه حمایت اجتماعی دانلود پرسشنامه حمایت اجتماعی پرسشنامه حمایت اجتماعی زنان گونه فارسی پرسشنامه حمایت اجتماعی پرسشنامه حمایت اجتماعی محقق ساخته…

  • ماهیت و ویژگی های مهارت های ارتباطی و بررسی مولفه های آن

    ماهیت و ویژگی های مهارت های ارتباطی و بررسی مولفه های آن کلمات کلیدی : مهارت هاي ارتباطي مديران ویژگی های مهارت های ارتباطی مولفه های مهارت های ارتباطی تعریف نظری مهارت هاي ارتباطي تعریف عملیاتی مهارت هاي ارتباطي چارچوب…

  • بررسی تطبیقی ارتباط فرسودگی شغلی با سلامت روان

    بررسی تطبیقی ارتباط فرسودگی شغلی با سلامت روان کلمات کلیدی : فرسودگی شغلی پرستاران فرسودگی شغلی حسابرسان بررسي فرسودگي شغلي در پرستاران رابطه فرسودگي شغلي با سلامت روان تعیین میزان سلامت روان دربین پرستاران شاغل فرسودگي شغلي پرستاران و برخي…

  • مقایسه اندیشه‌های اگوست كنت و امیل دوركیم

    مقایسه اندیشه‌های اگوست كنت و امیل دوركیم اگوست كنت امیل دوركیم مبانی جامعه شناسی سیاسی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی مقایسه اندیشه‌های اگوست كنت و امیل دوركیم دانلود مقالات کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانلود مقالات رشته علوم سیاسی…

  • پاورپوینت نظریه های کژ رفتاری

    پاورپوینت نظریه های کژ رفتاری کلمات کلیدی : پاورپوینت نظریه های کژ رفتاری نظریه های کژ رفتاری تحقیق نظریه های کژ رفتاری مقاله نظریه های کژ رفتاری بررسی نظریه های کژ رفتاری پاورپوینت کژ رفتاری آرای متفکران اجتماعی در ایران…

  • ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان

    ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان رضایت شغلی عملکرد کارکنان عوامل موثر رضایت شغلی ابعاد موثر بر عملکرد کارکنان ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان دانلود پایان نامه رضایت شغلی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت…

  • گزارش كارآموزی مهندسی برق و الکترونیک ، محل كارآموزی : شركت سایپا،مدیریت تعمیرات و نگهدری،اداره الكترونیك و ابزار دقیق

    گزارش كارآموزی مهندسی برق و الکترونیک ، محل كارآموزی : شركت سایپا،مدیریت تعمیرات و نگهدری،اداره الكترونیك و ابزار دقیق سیستم توزیع برق جوش مقاومتی مدیریت مصرف برق حفاظت در برابر ولتاژ ضربه دانلود گزارش كارآموزی رشته الکترونیک دانلود كارآموزی رشته…

  • مبانی نظری بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

    مبانی نظری بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن کیفیت درک شده برند ارزش درک شده برند سبز ارزش ویژه برند سبز ابعاد ارزش ویژه برند سبز مبانی نظری عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز تاثیر…

  • تحقیق مروری بر تحولات آمایش سرزمین در ایران طی سالهای 1347 الی 1377

    تحقیق مروری بر تحولات آمایش سرزمین در ایران طی سالهای 1347 الی 1377 کلمات کلیدی : تحقیق مروری بر تحولات آمایش سرزمین در ایران طی سالهای 1347 الی 1377 مروری بر تحولات آمایش سرزمین در ایران پيشينه آمايش سرزمين در…

  • پروژه پایگاه داده SQL Server - فروشگاه مواد غذایی

    پروژه پایگاه داده SQL Server - فروشگاه مواد غذایی پروژه پایگاه دادهSQLفروشگاه مواد غذاییپروژه ترم آخرSQL SERVERکاردانیکارشناسی رفتن به سایت اصلی پروژه مقاطع كاردانی و کارشناسی كامپیوتر درس پایگاه داده SQL Server با عنوان فروشگاه مواد غذایی پایگاه داده فروشگاه…

  • بررسی سیستم حسابداری دولتی در بیمارستان لقمان حکیم

    بررسی سیستم حسابداری دولتی در بیمارستان لقمان حکیم سیستم حسابداری سیستم حسابداری دولتی سیستم حسابداری دولتی در بیمارستان بررسی سیستم حسابداری دولتی در بیمارستان لقمان حکیم دانلود پایان نامه رشته حسابداری رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته حسابداری…

  • پاورپوینت آلودگی به واروا در زنبوران عسل

    پاورپوینت آلودگی به واروا در زنبوران عسل پاورپوینت آلودگی به واروا در زنبوران عسل آلودگی به واروا در زنبوران عسل تكثير واروا شكل شناسي محل انگل واروا غذاي واروا دوره تخمگذاري دوره تكاملي واروا دوره زندگي واروا بيماريزايي روي زنبوران…

  • پاورپوینت حسابداري در شرايط ايده آل - فصل دوم تئوریهای حسابداری ويليام اسکات

    پاورپوینت حسابداري در شرايط ايده آل - فصل دوم تئوریهای حسابداری ويليام اسکات کلمات کلیدی : پاورپوینت حسابداري در شرايط ايده آل تئوریهای حسابداری ويليام اسکات رفتن به سایت اصلی پاورپوینت حسابداري در شرايط ايده آل - فصل دوم تئوریهای…

  • فصل دوم پایان نامه رایانش ابری کارشناسی ارشد

    فصل دوم پایان نامه رایانش ابری کارشناسی ارشد کلمات کلیدی : مبانی نظری رایانش ابری دانلود مبانی نظری رایانش ابری پیشینه تحقیق رایانش ابری دانلود پیشینه تحقیق رایانش ابری پیشینه داخلی رایانش ابری پیشینه خارجی رایانش ابری پیشینه پژوهش رایانش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق شبکه های عصبی مصنوعی 78 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق شبکه های عصبی مصنوعی 78 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شبکه های عصبی مصنوعی مبانی نظری شبکه های عصبی مصنوعی پیشینه تحقیق شبکه های عصبی مصنوعی پیشینه پژوهش شبکه های عصبی مصنوعی…

  • پروپوزال پیش بینی قیمت طلا با داده کاوی

    پروپوزال پیش بینی قیمت طلا با داده کاوی کلمات کلیدی : پروپوزال داده کاوی پروپوزال آماده داده کاوی دانلود پروپوزال داده کاوی پیش بینی قیمت طلا با داده کاوی پروپوزال پیش بینی طلا با داده کاوی پروپوزال داده کاوی در…

  • ارزیابی تحلیلی ساختار سرمایه و تصمیمات تامین مالی شرکتها به وسیله نسبت بدهی

    ارزیابی تحلیلی ساختار سرمایه و تصمیمات تامین مالی شرکتها به وسیله نسبت بدهی نسبت بدهی ساختار سرمایه بورس اوراق بهادار تهران تصمیمات تامین مالی شرکتها تاثیر نسبت بدهی صنعت بر ارزش بازار شرکتها ارزیابی تحلیلی ساختار سرمایه و تصمیمات تامین…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های روانشناسی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های روانشناسی مبانی نظری نظریه های روانشناسی اخلاق دانلود مبانی نظری نظریه های روانشناسی اخلاق پیشینه تحقیق نظریه های روانشناسی اخلاق ادبیات نظری نظریه های روانشناسی اخلاق فصل دوم پایان نامه نظریه های روانشناسی…