مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد 53 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد 53 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه سازمان های مردم نهاد
مبانی نظری سازمان های مردم نهاد
پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد
پیشینه داخلی سازمان های مردم نهاد
پیشینه خارجی سازمان های مردم نهاد
پیشینه پژوهش سازمان های مردم نهاد
پیشینه نظری سازمان های مردم نهاد
ادبیات نظری سازمان های مردم نهاد
چارچوب نظری سازمان های مردم نهاد

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد NGO می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری سازمان های مردم نهاد تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق سازمان های مردم نهاد در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

سازمانهای مردم نهاد و مفاهیم آن

سازمانهای مردم نهاد که به اختصار  NGO نامیده می‌شوند در دنیای معاصر جایگاه و کارکرد بسیار مناسبی دارند. روند حرکت جوامع پیشرفته به سوی واگذار کردن بیش از پیش این امور به این سازمانها و تلاش بیش از پیش این سازمانها در جهت حل مسائل و مشکلات افراد جامعه بر مبنای توانایی‌ها و قابلیت‌های محلی، باعث افزایش توجه روز افزون به این سازمان‌ها شده است. در اینجا به توضیح مختصری درباره سازمانهای مردم نهاد و وظایف و کارکردهای آنها در جامعه پرداخته می‌شود:

 

 

 

تعریف سازمانهای مردم نهاد

با اینکه سازمانهای غیردولتی و مردم‌نهاد مفهومی است که نمی‌توان تعریفی خاص، دقیق و جامع و تاریخچه پیدایش معینی برای آن قائل شد، با این حال رشد بی‌سابقه اینگونه سازمانها و کارکرد خارق‌العاده آنها در حل معضلات و نابهنجاری‌های بشری، خاصه در شهرها، باعث شده است تا از مفهومی تقریباً ناشناخته با حیطه وظایفی ثابت و محدود به گونه‌ای شگفت‌آور تغییریافته و به بازیگری قدرتمند در عرصه ملّی و بین‌المللی تبدیل شود و توانایی تأثیرگذاری هرچه بیشتری را- گاهی همدوش دولتها و سازمانهای بین‌المللی- کسب کنند. از سوی نهادهای بین‌المللی و پژوهشگران،

 

 

تعاریف مختلفی از سازمانهای مردم نهاد عنوان شده که در اینجا به چند مورد از مشهورترین این تعاریف اشاره می‌شود:

1) در سطح بین‌المللی، واژه سازمانهای غیردولتی برای نخستین بار در قطعنامه شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل در فوریه 1950 این‌گونه مورد استفاده قرار گرفت: هر نوع سازمان بین‌المللی که با موافقت دولتی ایجاد نشده باشد سازمان غیردولتی محسوب می‌شود. از آن پس واژۀ NGO برای انواع متعدد سازمانهایی که در درون مرزهای هرکشور فعالیت می‌کنند بکار گرفته شد (سازمان ملل، 1992 به نقل از ببری، 1384)

2) بانک جهانی سازمانهای مردم نهاد را به چند دسته تقسیم می‌کند: الف- سازمانهایی که برای جامعه و از سوی آن تشکیل یافته و دولت در آن دخالتی ندارد. ب- سازمانهایی که در درون خود حالت منعطف و دموکراتیک داشته و تلاش می‌کنند تا خالی از مقاصد منفعت طلبانه برای خویش، به مردم خدمت کنند. ج- سازمانی با ساختار غیرانتفاعی و ماهیتی داوطلبانه و توسعه محور است. د- سازمانی که به احزاب سیاسی وابستگی نداشته باشد و برای کمک، توسعه، بهداشت و سلامت جامعه فعالیت می‌کند. ه- سازمانی که تلاش دارد کیفیت‌زندگی افراد را با تأکید بر علل ریشه‌ای مشکلات ارتقاء بخشد (بانک جهانی، 2001: 246).

3) سازمان ملل متحد اصطلاح NGO را به گروههای غیرانتفاعی داوطلبانه از شهروندان جهانی اطلاق می‌کند که در سطح محلی، ملّی و بین‌المللی تشکیل شده باشند. آنها نظرات و ارزیابی‌های کارشناسی خود را ارائه می‌دهند و به مثابه مکانیسم هشداردهنده عمل می‌کنند، همچنین آنها در اجرای توافقنامه‌های بین‌المللی همکاری و نظارت دارند. درتعریف دیگر از سازمان ملل آمده است: گروهی از افراد که داوطلبانه و با هدف غیرانتفاعی گردهم می‌آیند و درسطح محلی یا بین‌المللی فعالیت می‌کنند (سازمان ملل متحد، 1992 به نقل از جوانی، 1390: 55).

4) اداره اطلاعات عمومی سازمان ملل: به هر سازمان غیردولتی و داوطلبانه‌ای اطلاق می‌شود که درسطح محلی، ملّی یا بین‌المللی فعالیت دارد و افرادی با علائق مشترک، آن را اداره می‌کنند. خدمات انسان دوستانه، توجه دادن مردم به اعمال دولت، نظارت برسیاست‌های اتخاذ شده ازسوی دولت و تشویق به مشارکت سیاسی در امور خارجه، در شمار فعالیتهای این سازمانها قرار می‌گیرند. سازمانهایی از این دست، با تحلیل و کارشناسی امور، نقشی مشابه سازوکارهای هشداردهنده را بازی می‌کنند.

5) شورای اروپا  برای سازمانهای غیردولتی تعریف ذیل را دارد: «سازمانهای غیردولتی، جمعیت‌ها یا جنبش‌ها یا گروههایی هستند که مستقل از دولت، بدون قصد منفعت‌طلبی و در جهت منافع خاص همچون مسائل شغلی، اجتماعی، فرهنگی، تجاری، سیاسی، علمی، انسان‌دوستانه، مذهبی و… تشکیل گردیده‌اند»(ببری، 1383).
دایان اتو  تعریف ذیل را ارائه داده است: «یک سازمان غیردولتی، شخصیتی غیرانتفاعی است که اعضای آن، شهروند یا مجموعه‌ای از شهروندان یک یا چند کشور است که نوع فعالیت آن به منظور پاسخگویی به احتیاجات افراد جامعه و یا جوامعی که سازمان مذکور با آن همکاری می‌نماید تعیین می‌شود».

 

 

 

 

تعریف سالامون لستر و هلمونت آنهی‌ار : «سازمان غیردولتی، تشکل مستقل، منعطف، دموکراتیک و غیرانتفاعی است که فعالیتهای خود را در جهت کمک به تقویت بنیه‌های اقتصادی و اجتماعی گروههای حاشیه‌ای، حل معضلات عامه و گاه رفع مسائل قشری خاص متمرکز نموده است».غفاری و نیازی(1386) عنوان می‌کنند که «این سازمانها شامل گروهها و نهادهای بسیاری هستند که به طور کامل، مستقل از حکومت عمل می‌کنند و در درجه نخست، همکاری و انسان محوری را بر هدف‌های تجاری ترجیح می‌دهند» (غفاری، نیازی، 1386: 172 به نقل از جوانی، 1390).نمازی(1380) سمن‌ها را نهادی مستقل و بدون وابستگی به دولت می‌داند که بدست افرادی خیرخواه و بشردوست اداره می‌شوند و اهداف مشترک و معینی دارند و نسبت به جامعه مدنظر خود احساس مسئولیت می‌کنند (نمازی، 1380: 251).

 

برای اینکه در این پژوهش یک تعریف اساسی برای آغاز سخن وجود داشته باشد و از آنجا که پژوهش در جامعه ایران انجام گرفته، تعریف ارائه شده در بانک اطلاعات سازمانهای غیردولتی ایران به عنوان اساس کار انتخاب و بیان می‌شود. در این تعریف آمده است: «سازمانی غیردولتی محسوب می‌شود که تشکیلات و ساختاری مشخص داشته، غیرحکومتی باشد، همچنین عمده اعتبار آن از بخش غیردولتی تأمین شود، نیز غیرانتفاعی و داوطلبانه بوده، پاسخگوی تمام یا بخشی از نیازهای جامعه خود باشد».

 

 

 

2-5-2 ویژگی‌های سازمان‌های مردم نهاد

از آنجا که این سازمانها از لحاظ نوع فعالیت و وظایف، حوزه کاری، وسعت جغرافیایی و زیرپوشش، تعداد اعضا و مسائلی از این قبیل دارای تنوع و گستردگی زیاد هستند، از نظر متخصصان و مسئولان ذیربط دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که برخی از آنها ویژگی عام این سازمانها به شمار آمده و مورد قبول همگان می‌باشد و برخی دیگر از آنها نیز خاص برخی از آنها می‌باشد. از آنجا که شناخت این سازمانها از طریق شناخت ویژگی آنها امکان‌پذیر است، در ادامه به ویژگی‌هایی که محققان و مسئولان ذیربط این سازمانها برای آنها برشمرده‌اند، پرداخته می‌شود. از مجموع بررسی‌های صورت گرفته در زمینه سازمانهای غیردولتی و نیز شناسایی و تمیز سازمانهای مختلفی که با چنین هدف و فلسفه‌ای فعالیت می‌کنند، می‌توان ویژگی‌های زیر را مورد تأکید قرار داد:

1- غیرانتفاعی بودن : این سازمانها با انگیزه سودجویانه شکل نگرفته‌اند و در پی کسب سود برای اشخاص یا دسته‌های خاص نیستند. هرچند می‌توانند در فعالیتهای بازرگانی شرکت کرده تولید سود و سرمایه کنند، سود و سرمایه‌ی آنها باید صرفاً برای اجرای مأموریت سازمان به مصرف برسد یا در سازمان سرمایه‌گذاری شود.
2- نداشتن وابستگی به دولت : سازمانهای غیردولتی را مردم تأسیس می‌کنند و عموماً دولت در ایجاد و مدیریت آنها نقشی ندارد از قبیل انجمن‌ها، مجامع، گروههای حرفه‌ای و سازمانهای خیریه و مذهبی. به دیگر سخن این سازمانها در ساختار دیوانسالاری دولتی جایی ندارند. با وجود غیردولتی بودن این سازمانها، برخی دولتها با هدف گسترش مشارکتهای مردمی در تأسیس و مدیریت این سازمان‌ها دخالت می‌کنند.

3- داوطلبانه بودن : خصلت عمده‌ی سازمانهای غیردولتی آن است که مردم به صورت داوطلبانه آنها را تشکیل داده‌اند. با وجود آنکه این سازمانها باید تابع قوانین و مقررات باشند، هیچ تشکیلات دولتی نباید در شرایط عادی دستور ایجاد، اداره و انحلال آنها را صادر کند و هرچند این سازمانها به استخدام کارمند اقدام می‌کنند، به مشارکت داوطلبانه‌ی بسیاری از افراد علاقه‌مند، برای خدمت در هیئت مدیره و کمک‌های دیگر متکی هستند.

4- برخورداری از شخصیت حقوقی : برای گسترش فعالیت سازمانهای غیردولتی، قوانینی وضع می‌شود که براساس آن، این سازمانها به ثبت رسیده، از شخصیت حقوقی مستقل برخوردار می‌شوند. این امر موجب جلب اعتماد مردم به آنها شده و از این طریق آنها می‌توانند با سازمانهای دولتی قرارداد امضا کرده، از تسهیلات مختلفی نظیر وام بانکی استفاده کنند.
5- مدیریت دموکراتیک و مشارکتی : در این سازمانها فرآیند دموکراتیک یا مردم‌سالاری اهمیّت بالایی دارد زیرا این روند مشارکت مستمر افراد داوطلب را تضمین می‌کند. ماهیت مردمی آنها اقتضا می‌کند که فرآیند اداره آنها از پایین به بالا و مشارکتی باشد. برهمین اساس نیز مدیران آنها از سوی اعضا انتخاب و درصورت عدم رضایت از عملکردشان برکنار می‌شوند. این ویژگی سبب می‌شود که اعضا همواره برعملکرد مدیران نظارت داشته باشند و مدیران پاسخگوی عملکردشان در مقابل اعضا باشند و به این ترتیب نیز سازمان از پویایی بیشتری برخوردار شود. بنابراین، هرچند سازمانها به سوی نخبه‌گرایی حرکت کنند از ماهیت دموکراتیک بودن به در خواهند شد.

6- خودگردان : سازمانهای غیردولتی، ازنظر مالی خودگردان هستند. هرچند آنها از دولت، افراد خیّر، سازمانهای بین‌المللی و… کمکهایی دریافت می‌کنند، این کمکها نباید به‌گونه‌ای باشد که وابستگی‌شان را به کمک دهنده فراهم کرده، آنها را از اهداف و تعهدات اجتماعی‌شان دور سازد.
7- غیرسیاسی بودن : سازوکارهای تأسیس سازمانهای غیردولتی با سازمانهای سیاسی(احزاب) متفاوت است و معمولاً آنها در زمان تأسیس تعهداتی مبنی بر وارد نشدن به حوزه‌های سیاسی می‌سپارند. در برخی کشورها نظیر اندونزی زمانی که سازمانهای غیردولتی با احزاب سیاسی همدستی داشته‌اند، دولت مانع از گسترش آنها شده است. با این همه، این ویژگی نباید به معنی اجتناب ازحرکتهای جمعی و انتقادی به برنامه‌ریزی‌های دولتی و بین‌المللی تلقی شود. آنها می‌توانند از سازمانهای ملّی و بین‌المللی انتقاد کنند، برنامه‌هایشان را افشا کنند و راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز ترتیب دهند.
8- معافیت مالیاتی : همانطور که سازمانهای غیردولتی به صورت غیرانتفاعی اداره می‌شوند و با هدف خدمات‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر و توسعه اجتماعی فعالیت می‌کنند، از پرداخت مالیات معاف هستند (ببری، 1383).

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم:چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازمان های مردم نهاد 13

چارچوب نظری سازمان های مردم نهاد
2- 4 ارزیابی عملکرد
2- 5 سازمانهای مردم نهاد و مفاهیم آن
    2-5-1 تعریف سازمانهای مردم نهاد
    2-5-2 ویژگیهای سازمانهای مردم نهاد
    2-5-3 کارکردها و نقش‌های سازمانهای مردم نهاد
    2-5-4 انجمن حمایت از حقوق کودک به عنوان نهاد حمایتی
    2-5-5 اهداف و برنامه‌های انجمن حمایت از حقوق کودک
    2-5-6 جمعیت تحت پوشش سازمانهای مردم نهاد کودکان خیابانی
    2-5-7 فعالیتهای عمده سازمانهای مردم نهاد کودکان خیابانی
    2-5-8 درآمدهای سازمانهای مردم نهاد کودکان خیابانی
  پیشینه پژوهش سازمان های مردم نهاد 26
 تحقیقات داخلی 26
 تحقیقات خارجی 32
منابع و ماخذ 37
 

  • پاورپوینت سرمایه انسانی و توانمند سازی انسانی

    پاورپوینت سرمایه انسانی و توانمند سازی انسانی دانلود پاورپوینت سرمایه انسانی و توانمند سازی انسانی سرمایه انسانی توانمندسازی منابع انسانی توانمندسازی کارکنان هدف از توانمندسازی مسیر توانمندسازی کارکنان مراحل فرایند توانمندسازی کارکنان ساز و کارهای عملیاتی توانمندسازی سرمایه های انسانی…

  • پرسشنامه ارزیابی تاثیر برنامه ریزی تداوم کسب و کار لجستیک بر قابلیتهای عملیاتی و عملکرد مالی

    پرسشنامه ارزیابی تاثیر برنامه ریزی تداوم کسب و کار لجستیک بر قابلیتهای عملیاتی و عملکرد مالی پرسشنامه برنامه ریزی تداوم کسب و کار لجستیک پرسشنامه قابلیتهای عملیاتی پرسشنامه عملکرد مالی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ارزیابی تاثیر برنامه…

  • گسترش منابع انسانی و نقش آی تی در آن

    گسترش منابع انسانی و نقش آی تی در آن منابع انسانی دانلود مقاله توسعه منابع انسانی دانلود مقاله نقش فناوری اطلاعات در توسعه منابع انسانی دانلود مقالات رشته مدیریت دانلود مقالات مدیریت دانلود مقاله گسترش منابع انسانی و نقش آی…

  • احكام ثانویه و بررسی و كاربرد 3 قاعده لا ضرر و نفی عسر و حرج و مقدمه حرام، حرام است در حقوق موضوعه ایران

    احكام ثانویه و بررسی و كاربرد 3 قاعده لا ضرر و نفی عسر و حرج و مقدمه حرام، حرام است در حقوق موضوعه ایران قاعده لا ضرر قاعده نفی عسر و حرج قاعده مقدمه حرام،حرام است احكام ثانویه حقوق موضوعه…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 10 (حسابداري كمكهاي بلاعوض دولت)

    پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 10 (حسابداري كمكهاي بلاعوض دولت) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 10 (حسابداري كمكهاي بلاعوض دولت) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 10 (حسابداري كمكهاي بلاعوض دولت) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 10 پاورپوینت حسابداري كمكهاي بلاعوض دولت پاورپوینت…

  • پرسشنامه بررسی ابعاد مختلف رضایت از قیمت

    پرسشنامه بررسی ابعاد مختلف رضایت از قیمت پرسشنامه رضایت از قیمت پرسشنامه ابعاد مختلف رضایت از قیمت پرسشنامه ابعاد رضایت از قیمت دانلود پرسشنامه رضایت از قیمت دانلود پرسشنامه ابعاد مختلف رضایت از قیمت دانلود پرسشنامه ابعاد رضایت از قیمت…

  • پاورپوینت اعداد و معماری

    پاورپوینت اعداد و معماری پاورپوینت اعداد و معماری تحقیق اعداد و معماری رابطه انسان با اعداد استفاده از عدد پي در معماري پارسه عدد طلائی نسبت طلایی در ایران نقش کمی و کیفی اعداد در معماری اسلامی نقش کمی اعداد…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری زناشویی 43 صفحه

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری زناشویی 43 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سازگاری زناشویی مبانی نظری سازگاری زناشویی پیشینه تحقیق سازگاری زناشویی پیشینه داخلی سازگاری زناشویی پیشینه خارجی سازگاری زناشویی پیشینه پژوهش سازگاری زناشویی پیشینه نظری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق میل به ماندن 51 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق میل به ماندن 51 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه میل به ماندن مبانی نظری میل به ماندن پیشینه تحقیق میل به ماندن پیشینه داخلی میل به ماندن پیشینه خارجی میل به ماندن…

  • مراحل رفتار مصرف کننده و فرآیند تصمیم گیری آن

    مراحل رفتار مصرف کننده و فرآیند تصمیم گیری آن کلمات کلیدی : عوامل موثر بر تمایل به خرید تعریف رفتار مصرف کننده تمایل مصرف کنندگان به خرید عوامل موثر در رفتار مصرف کننده فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده عوامل موثر…

  • جریان متناوب و تحلیل درایوهای اینورتر و موتور القایی

    جریان متناوب و تحلیل درایوهای اینورتر و موتور القایی جریان AC ماشین AC درایورهای AC درایور اینورتر تغذیه شده با جریان درایور موتور القائی کنترل شده جریان بررسی جریان متناوب و تحلیل درایوهای اینورتر و موتور القایی دانلود پایان نامه…

  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت در مسیرهای کوهنوردی

    پرسشنامه ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت در مسیرهای کوهنوردی پرسشنامه ارزیابی عملکرد پرسشنامه ارزیابی عملکرد پلیس پرسشنامه ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت پرسشنامه شاخص های احساس امنیت اجتماعی پرسشنامه شاخص های امنیت اجتماعی پرسشنامه مولفه های امنیت اجتماعی پرسشنامه عوامل موثر بر احساس امنیت…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی 79 صفحه

    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی 79 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری کارآفرینی سازمانی تاریخچه کارآفرینی سازمانی پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی پیشینه پژوهش کارآفرینی سازمانی چارچوب نظری کارآفرینی سازمانی دانلود مبانی نظری کارآفرینی سازمانی مبانی نظری درباره…

  • عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان

    عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان رضایت شغلی رضایت شغلی کارکنان رضایت شغلی کارکنان دانشگاه رضایت شغلی در سازمان عوامل موثر بر رضایت شغلی در سازمان دانلود مقاله رضایت شغلی کارکنان دانشگاه عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان رفتن به…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر بین مدیریت مسیر شغلی و عملکرد مالی

    پرسشنامه بررسی تاثیر بین مدیریت مسیر شغلی و عملکرد مالی پرسشنامه مدیریت مسیر شغلی پرسشنامه رابطه مدیریت سیر شغلی و عملکرد مالی پرسشنامه عملکرد مالی پرسشنامه عملکرد مالی بانک پرسشنامه عملکرد مالی قرانفله و همکاران (2014) پرسشنامه عملکرد مالی شرکت…

  • تراضی و شرایط آن و تحلیل روانی اراده و انواع آن و عیوب اراده

    تراضی و شرایط آن و تحلیل روانی اراده و انواع آن و عیوب اراده کلمات کلیدی : تراضی در عقد تراضي في عقد البيع تراضی طرفین یعنی چه اصل حاکمیت اراده در حقوق ایران تعارض اراده ظاهری و باطنی اختلاف…

  • پاورپوینت همسر آزاری

    پاورپوینت همسر آزاری کلمات کلیدی : پاورپوینت همسر آزاری تحقیق همسر آزاری مقاله همسر آزاری تعریف همسر آزاری پایان نامه همسر آزاری تعاریف خشونت خانگی انواع خشونت خانگی انواع خشونت فیزیکی تئوری های ارائه شده به عنوان علل همسرآزاری تئوریهای…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی کارکنان 55 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی کارکنان 55 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش اخلاقی پیشینه تحقیق هوش اخلاقی فصل دوم پایان نامه هوش اخلاقی کارکنان مبانی نظری هوش اخلاقی کارکنان پیشینه تحقیق هوش اخلاقی کارکنان پیشینه داخلی…

  • بررسی ارتباط بین سرمایه فکری شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران و توسعه انسانی

    بررسی ارتباط بین سرمایه فکری شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران و توسعه انسانی سرمایه فکری در شرکت های بورس شاخص توسعه انسانی در شرکت های بورس تاثیر سرمایه فکری بر شاخص توسعه انسانی ارتباط سرمایه فکری و توسعه…

  • انواع سبک های هویت و مکانیسم تغییر هویت

    انواع سبک های هویت و مکانیسم تغییر هویت کلمات کلیدی : تغییر هویت در نوجوانی مدل های شکل گیری هویت تحقیق کامل سبکهای هویت شکل گیری هویت در نوجوانی تحقیق در مورد سبک های هویت نظریه های سبک های هویت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار نامناسب معلمان 50 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار نامناسب معلمان 50 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتار نامناسب معلمان مبانی نظری رفتار نامناسب معلمان پیشینه تحقیق رفتار نامناسب معلمان پیشینه داخلی رفتار نامناسب معلمان پیشینه خارجی رفتار نامناسب معلمان…

  • مبانی نظری رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه

    مبانی نظری رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع مدیریت دانش در شركتهای بیمه مدیریت کیفیت جامع در شركتهای بیمه استقرار مدیریت دانش در شرکتهای بیمه پیاده…

  • بررسی عوامل موثر بر پیش بینی قیمت طلای ایران

    بررسی عوامل موثر بر پیش بینی قیمت طلای ایران عوامل موثر بر قیمت طلا عوامل موثر بر قیمت طلا در ایران پیش بینی قیمت طلا با داده کاوی بررسی عوامل موثر بر پیش بینی قیمت طلای ایران پایان نامه عوامل…

  • پروژه رشته طراحی و ایجاد صنایع با عنوان کفپوش پی وی سی

    پروژه رشته طراحی و ایجاد صنایع با عنوان کفپوش پی وی سی pvc کامپوزیت مصنوعی کفپوش پی وی سی صنایع شیمیایی و پتروشیمی دانلود پروژه رشته طراحی و ایجاد صنایع خرید پروژه رشته طراحی و ایجاد صنایع سیستم همکاری در…

  • ویژگی های تشخیصی اختلال هراس خاص بر مبنای ملاک های تشخیصی DSM-5

    ویژگی های تشخیصی اختلال هراس خاص بر مبنای ملاک های تشخیصی DSM-5 کلمات کلیدی : اختلال هراس خاص علایم اختلال هراس خاص شیوع اختلال هراس خاص تشخیص اختلال هراس خاص پایان نامه اختلال هراس خاص طبقه بندی اختلال های اضطرابی…