مبانی نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش

مبانی نظری مدیریت دانش
دانلود مبانی نظری مدیریت دانش
پیشینه تحقیق مدیریت دانش
ادبیات نظری مدیریت دانش
فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش
ادبیات و مبانی نظری مدیریت دانش
مبانی نظری استقرار مدیریت دانش
مبانی نظری پیاده سازی مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش

 

 

 

 

مقدمه

مدیریت دانش، مفهومی پیچیده و گسترده است و به‌همین دلیل صاحب‌نظران مختلف از زوایای گوناگون به آن نگریسته‌اند.

پیچیدگی مفهوم دانش و هم‌چنین وجود رویكردهای مختلف در مورد مدیریت دانش باعث شده است تا نگرش واحدی درخصوص مدیریت دانش شكل نگیرد. سوكنانان می‌گوید برخی تعاریف از مدیریت دانش به‌گونه‌ای است كه آن را حتی تا سطح مدیریت داده‌ها تنزل داده است (Sooknanan, 1998: 25).

مالهوترا تعریف خود را از مدیریت دانش را این‌گونه ارائه می‌دهد: مدیریت دانش، فرآیندی است كه به‌واسطة آن سازمان‌ها در زمینه یادگیری (درونی كردن دانش) كدگذاری دانش (بیرونی كردن دانش) و توزیع و انتقال دانش، مهارت‌هایی را كسب می‌كنند (همان مأخذ، 20).

هاینس (2001) مدیریت دانش را فرایندی می داند كه مبتنی بر چهار ركن است.

1.      محتوا: كه به نوع دانش (آشكار یا نهفته بودن) مربوط می‌شود،

2.      مهارت: دستیابی به مهارت‌هایی جهت استخراج دانش

3.      فرهنگ: فرهنگ سازمان‌ها باید مشوق توزیع دانش و اطلاعات باشد.

4.      سازماندهی: سازماندهی دانش‌های موجود (Haines, 2001: 12)

كارل ویگ (2002) معتقد است كه مدیریت دانش یعنی ایجاد فرایندهای لازم برای شناسایی و جذب داده، اطلاعات و دانش‌های مورد نیاز سازمان از محیط درونی و بیرونی و انتقال آن‌ها به تصمیم‌ها و اقدامات سازمان و افراد (Wiig, 2002: 6).

فرایندی است كه سازمان‌ها از آن طریق اطلاعات جمع‌آوری شده خود را به‌كار می‌گیرند (Bellanet, 2001: 5)

عبارت است از ایجاد فرایندهای لازم برای شناسایی و جذب داده، اطلاعات و دانش مورد نیاز سازمان از محیط درونی و بیرونی سازمان و انتقال آن‌ها به‌درون تصمیم‌ها و عملیات سازمان (Wiig 2002: 6)

در سال‌های اخیر، سازمان‌ها و شركت‌های مختلف، پیوستن به روند دانش را آغاز كرده‌اند و مفاهیم جدیدی چون كاردانشی ، دانش‌كار ، مدیریت دانش ، و سازمان‌های دانشی ، خبر از شدت یافتن این روند می‌دهند. پیتر دراكر، با به‌كار‌گیری این واژگان خبر از ایجاد نوع جدیدی از سازمان‌ها می‌دهد كه در آن‌ها به جای قدرت بازو قدرت ذهن حاكمیت دارد. براساس این نظریه در آینده جوامعی می‌توانند انتظار توسعه و پیشرفت داشته باشند كه از دانش بیشتری برخوردار باشند. به این ترتیب برخورداری از منابع طبیعی نمی‌تواند به اندازه دانش مهم باشد. سازمان دانشی به توانمندی‌هایی دست می‌یابد كه قادر است از نیروی اندك قدرتی عظیم بسازد (الوانی، 1380 283). 

 

این‌گونه سازمان‌ها با چالش‌های نوینی روبرو هستند. امروزه شرایط و فضای رقابتی سازمان‌ها بیش از پیش پیچیده و متغیر شده است. این فضا به‌سرعت در حال تغییر است به‌گونه‌ای كه برای بیشتر سازمان‌ها این سرعت به مراتب بیش از سرعت پاسخگویی و توان تطبیق آن‌هاست. تغییرات مستمر دانش نیز وضعیت عدم تعادل جدیدی برای سازمان‌ها به‌وجود آورده است. جریان بی‌پایان دانش، بازارها را در حالت تغییر مداوم قرار داده كه این امر سازمان‌ها را ملزم به تغییرات مستمر می‌كند (مشبكی و زارعی، 1382،  92).

 

مهمترین نقشی كه می‌توان به مدیریت دانش نسبت داد این است كه آن را به‌عنوان یك متدولوژی تغییر در نظر بگیرند. مدیریت دانش از یك طرف با جذب دانش‌های جدید به درون سیستم و از طرفی دیگر با اداره مؤثر آن دانش‌ها می‌تواند مهم‌ترین عامل تغییر یك سازمان باشد .(Hales, 2001) دانـش به‌واسـطه نزدیكی به تصمیم‌ها و اقدامات سازمانی به مراتب بیش از داده‌ها و اطلاعات می‌تواند باعث بهبود عملكرد شده و در نتیجه كیفیت خدمات سازمان‌ها را بطور عام و سازمان‌های دولتی را به طور خاص بهبود بخشد (Hales & Kalucy, 2002:2).

 

 

 

2-2-2) تعاریف مفهـوم داده، اطلاعات، دانش

2-2-2-1)  مفهـوم داده: داده‌ها اولین سطح مدیریت دانش را تشكیل می‌دهند و عبارت‌اند از ارقام، اعداد، نمودارها و نظایر این‌ها كه به خودی خود تولید معنی نمی‌كنند (Barney, 1991: 100).

در واقع می‌توان گفت كه داده‌ها، رشته واقعیت‌های عینی و مجرد در مورد رویدادها هستند. به‌عنوان مثال، زمانی كه فردی به یك سازمان مراجعه و در ازای پرداخت مبالغی پول، خدمات یا كالاهایی را دریافت می‌كند، معامله‌ای اتفاق افتاده كه می‌توان آن را به‌عنوان «داده» توصیف نمود. چنین واقعیت‌هایی هرگز روشن نمی‌كنند كه آیا این سازمان به خوبی اداره می‌شود یا خیر، زیرا این داده‌ها به تنهایی معنی‌دار و هدفدار نیستند.

 

سازمان‌های نوین، معمولاً داده‌ها را در یك سیستم فناوری ذخیره می‌كنند. این داده‌ها توسط واحدهایی نظیر واحد مالی، حسابداری و بازاریابی به سیستم تزریق می‌شوند. پاسخگویی به نیاز مدیریت و دیگر بخش‌های سازمان به داده ها تاكنون برعهدة واحدهای مركزی اطلاعات سازمان بوده است، سازمان‌ها و شركت‌های مختلف، مدیریت داده‌ها را از نظر كمی برحسب ظرفیت، سرعت و هزینه ارزیابی می‌كنند، چه هزینه‌هایی برای بازخوانی یك واحد داده به مصرف می‌رسد؟ با چه سرعتی می‌توانیم داده را به سیستم منتقل كنیم؟ گنجایش سیستم چقدر است؟ وقتی نیاز به داده‌ها داریم آیا به موقع در اختیارمان قرار می‌گیرند؟ آیا نیازهای ما را تأمین می‌كنند؟

 

همه سازمان‌ها به انواع داده‌ها احتیاج دارند. نگهداری سوابق و بایگانی، نقطة كانونی فرهنگ داده به شمار می‌رود و مدیریت مؤثر داده‌ها در موفقیت آن‌ها نقش بسزایی دارد.

بعضی از سازمان‌ها به اشتباه فكر می‌كنند داده‌های بیشتر نسبت به داده‌‌های كمتر از حالت مطلوبتری برخوردارند و با استفاده از آن‌ها می‌‌توانند تصمیمات بهتری را اتخاذ كنند. این وضعیت به دو دلیل نادرست است: اول اینكه داده‌های زیاد، كار تشخیص داده‌های لازم و درك آن‌ها را دشوار می‌كند. دلیل اساسی‌تر اینكه داده‌های فاقد معنی قابل استفاده‌اند. یعنی تنها بخشی از واقعیت را نشان داده و از هر نوع قضاوت، تفسیر و مبنای قابل اتكا برای اقدام مناسب، تهی هستند. داده‌ها را می‌توان مواد خام عناصر مورد نیاز برای تصمیم‌گیری به شمار آورد، چرا كه نمی‌توانند عمل لازم را تجویز كنند. داده‌ها نشانگر ربط، بی‌ربطی و اهمیت خود نیستند، اما به‌هرحال برای سازمان‌ها و مخصوصاً سازمان‌های بزرگ اهمیت زیادی دارند. 

 

2-2-2-2) مفهـوم اطلاعات: دومین سطح مدیریت دانش را اطلاعات تشكیل می‌دهد. این سطح، داده‌های كمی خلاصه شده را در بر می‌گیرد كه گروه بندی، ذخیره، پالایش و سازماندهی شده‌اند تا بتوانند معنی‌دار شوند. این داده‌ها هم دانش را نشان نمی‌دهند. آن‌ها نشانگر آغاز مدیریت اطلاعات هستند، اطلاعاتی كه مدیر می‌تواند به‌كارگیرد تا كاری بیش از پردازش مراودة فردی انجام دهد. اطلاعات غالباً تشكیل اعداد و ارقام، كلمات و گزاره‌های انباشته شده را به خود گرفته و معنایی را ارائه می‌كند كه بزرگتر از آن چیزی است كه از داده‌های خام مكشوف می‌گردد. ولی نظریه‌پردازان و دست‌اندركاران دانش همگی بر این باورند كه این اطلاعات است و نه دانش (رادینگ، 1383، 39).

2-2-2-3)  مفهـوم دانش: پیچیدگی مفهوم دانش باعث شده است كه دیدگاه‌های مختلفی در خصوص آن شكل بگیرد. رادینگ معقتد است كه برای برخی، دانش سازمانی فرزانگی است كه نتیجه یادگیری و تجربه است. برای برخی دیگر دانش سازمانی فقط یادگیری، یا فقط تجربه است، برای برخی دیگر دانش سازمانی، اطلاعات یا داده می‌باشد.

 

دانش، فراتر از داده‌ها و اطلاعات است. تراگل ، دانش را اینگونه تعریف نموده است:

دانش ═ اطلاعات در زمینه +  درك مسئله

 

اكثر مردم، به‌طور شهودی فكر می‌كنند كه دانش، وسیع‌تر، عمیق‌تر و غنی‌تر از داده‌ها و اطلاعات است. مردم معمولاً هنگام گفت و گو دربارة صاحبان  دانش، تصویر كسانی را كه ارائه می‌دهند كه در زمینه‌ای خاص دارای اطلاعاتی زیاد، عمیق و قابل اعتماد بوده و اشخاصی هوشمند و تحصیل كرده‌اند. مردم لفظ دانشمند یا دانشور را برای یادداشت، كتاب راهنما و یا پایگاه‌های اطلاعاتی به كار نمی‌برند حتی اگر این موارد به‌وسیله افراد صاحب دانش تدوین شده باشند (داونپورت و پروساك، 1379، 28). داونپورت و پروساك در مقاله ای با عنوان «اصول مدیریت دانش» دانش را این‌گونه تعریف كرده‌اند:

 

دانش عبارت است از اعتقاد و باوری كه منجر به افزایش توان بالقوة پدیده‌ها برای اقدامات و تصمیمات اثربخش می‌شود. در این تعریف چند نكته اساسی نهفته است: اول اینكه دانش الزاماً موجب اثربخش شدن اقدامات و تصمیمات نمی‌شود، و این اثربخشی تابع عوامل مختلفی است. دوم اینكه، در این تعریف، پدیده ممكن است فرد، گروه یا سازمان و حتی جامعه باشد. سوم اینكه، دانش در درون افراد نهفته است و لذا از اطلاعات و داده متمایز می‌گردد. مطابق این تعریف، دانش به اطلاعاتی گفته می‌شود كه از طریق فرایندهایی مثل ژرف اندیشی و تبادل نظر و یادگیری در ذهن افراد و یا گروه‌ها پردازش شده است لذا با اطلاعات مادة خام ایجاد دانش است كه ممكن است در كتاب‌ها، گزارشات، فایل‌‌های كامپیوتری و … جای گرفته باشد (Alavi, 2000:115).

 

 

 

 

 

فهرست                                                                                                                   

فصل دوم: ادبیات و مبانی نظری مدیریت دانش

2-2 مدیریت دانش

2-2-1 مقدمه 42

2-2-2 تعاریف مفهوم داده، اطلاعات، دانش 43

2-2-2-1 مفهوم داده 43

2-2-2-2 مفهوم اطلاعات 44

2-2-2-3 مفهوم دانش 44

2-2-3 طبقه‌بندی انواع دانش 45

2-2-3-1 دانش از نظر نوناكا 46

2-2-3-2 دانش از نظر جورنا 46

2-2-3-3 دانش از نظر ماشلوپ 47

2-2-3-4 دانش از نظر لیدنر 48

2-2-4 عناصر و ویژگی‌های دانش 48

2-2-4-1 عناصر دانش 49

2-2-4-2 ویژگی‌های دانش 50

2-2-5 دانش آفرینی در سازمان 53

2-2-6 تعریف مفهومی مدیریت دانش 56

2-2-7 منشأ و چگونگی شكل‌گیری مدیریت دانش 57

2-2-8 اصول مدیریت دانش 61

2-2-9 اهداف مدیریت دانش 63

2-2-10 تئوری‌های مدیریت دانش 64

2-2-10-1 تئوری‌های مدیریت دانش جامع 64

2-2-10-2 تئوری‌های مدیریت دانش تیمی 66

2-2-10-3 تئوری‌های مدیریت دانش جامعه‌گرا 67

2-2-11 مؤلفه‌های مدیریت دانش 68

2-2-12 مدل‌های مدیریت دانش 69

2-2-12-1مدل بویست 71

2-2-12-2 مدل شش بعدی 72

2-2-12-3 مدل نوناكا 73

2-2-12-4 مدل رن جانسون 76

2-2-14-5 مدل استیوهالس 77

2-2-13 موانع مدیریت دانش 79

2-2-14 تحقیقات انجام شده در ارتباط با مدیریت دانش 82

2-2-14-1 پژوهش گلد 82

2-2-14-2 پژوهش موهرمان 83

2-2-14-3 پژوهش ریگانز و مك اویلی 84

منابع

 

 

 

 

  • بررسی فقهی حقوقی ترکه پس از فوت متوفی

    بررسی فقهی حقوقی ترکه پس از فوت متوفی کلمات کلیدی : مفهوم ترکه حقوق متعلق به ترکه اموال و حقوق جزء ترکه مالکیت ورثه نسبت به ترکه اموال و حقوق تشکیل دهنده ترکه نظرات فقهی در خصوص چگونگی مالکیت ورثه…

  • فروش ملک مورد رهن

    فروش ملک مورد رهن فک رهن اجازه ورد معامله رهنی اجرای حکم الزام به تنظیم سند رسمی ملک مرهونه دانلود مقاله فروش ملک مورد رهن سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina…

  • پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون گلیزر با روایی و پایایی

    پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون گلیزر با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه تفکر انتقادی کودکان آزمون سنجش تفکر انتقادی پرسشنامه تفکر انتقادی دانش آموزان تفکر انتقادی واتسون گلیزر پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون و گلیزر آزمون تفکر انتقادی واتسون گلاسر…

  • غرر و معاملات غرری

    غرر و معاملات غرری غرر معاملات غرری معلوم بودن مورد معامله دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقالات حقوقی سیستم همکاری در فروش فایل خرید مقالات حقوقی غرر و معاملات غرری رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق چابکی سازمانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق چابکی سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری چابکی سازمانی چارچوب نظری چابکی سازمانی فصل دوم پایان نامه چابکی سازمانی دانلود مبانی نظری چابکی سازمانی پیشینه تحقیق چابکی سازمانی پیشینه داخلی چابکی سازمانی پیشینه خارجی چابکی…

  • بررسی مدل ها و انواع تاب آوری با تشریح ویژگی ها و عوامل موثر بر آن

    بررسی مدل ها و انواع تاب آوری با تشریح ویژگی ها و عوامل موثر بر آن انواع تاب آوری مدل های تاب آوری ویژگی های تاب آوری عوامل موثر بر تاب آوری نظریه های تاب آوری تاب آوری روانشناختی تاب…

  • اخلاق حرفه ای در سازمان ها و موسسات و ضمانت اجرای رعایت قواعد آن

    اخلاق حرفه ای در سازمان ها و موسسات و ضمانت اجرای رعایت قواعد آن کلمات کلیدی : پایان نامه اخلاق حرفه ای نظام های عمده اخلاق حرفه ای مشکلات و موانع اخلاق حرفه ای ويژگيهاي افراد دارای اخلاق حرفه‌اي اخلاق…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد شعب بانک کشاورزی با DEA

    مبانی نظری ارزیابی عملکرد شعب بانک کشاورزی با DEA ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک ارزیابی عملکرد بانک با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 7

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 7 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

  • گزارش كارآموزی رشته برق- الكترونیك با عنوان تابلو‌های كنترل DCU شركت راه‌آهن شهری تهران حومه (مترو)

    گزارش كارآموزی رشته برق- الكترونیك با عنوان تابلو‌های كنترل DCU شركت راه‌آهن شهری تهران حومه (مترو) تابلو‌های كنترل DCU تابلو‌های كنترل DCU شركت راه‌آهن شهری تهران حومه دانلود گزارش کارآموزی رشته برق الكترونیك دانلود گزارش کارآموزی رفتن به سایت اصلی…

  • معرفی استان لرستان

    معرفی استان لرستان معرفی استان لرستان معماری بومی لرستان ویژگیهای محیطی استان لرستان ویژگیهای تاریخی استان لرستان ویژگیهای جغرافیایی استان لرستان ویژگیهای فرهنگی استان لرستان دانلود پایان نامه رشته گردشگری رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته گردشگری معرفی…

  • مبانی نظری ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS

    مبانی نظری ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS مبانی نظری ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis مبانی نظری…

  • حل المسائل پژوهش عملیاتی

    حل المسائل پژوهش عملیاتی کلمات کلیدی : حل المسائل پژوهش عملیاتی رفتن به سایت اصلی حل المسائل پژوهش عملیاتی ( تحقیق در عملیات ) برنامه ریزی خطی و کاربردهای آن محمدرضا مهرگان هیلیر و لیبرمن - بردلی , هکس و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تغییرپذیری بازده سهام سبز 42 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تغییرپذیری بازده سهام سبز 42 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تغییرپذیری بازده سهام مبانی نظری تغییرپذیری بازده سهام پیشینه تحقیق تغییرپذیری بازده سهام پیشینه داخلی تغییرپذیری بازده سهام پیشینه خارجی تغییرپذیری بازده…

  • پرسشنامه نقش سرمایه اجتماعی در توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی

    پرسشنامه نقش سرمایه اجتماعی در توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی کلمات کلیدی : پرسشنامه اسکان غیر رسمی پرسشنامه سکونتگاه های غیررسمی دانلود پرسشنامه اسکان غیر رسمی دانلود پرسشنامه سکونتگاه های غیررسمی پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی…

  • تشریح نظریه های خشنودی شغلی و بررسی عوامل مرتبط بر آن

    تشریح نظریه های خشنودی شغلی و بررسی عوامل مرتبط بر آن کلمات کلیدی : نظریه های خشنودی شغلی نظریه مازلو رضایت شغلی ابعاد رضایت شغلی مولفه های رضایت شغلی کارکنان عوامل مرتبط بر خشنودی شغلی مفهوم و نظریه های رضایت…

  • پروژه کارآموزی رشته مکانیک با عنوان سیستم تعلیق زانتیا

    پروژه کارآموزی رشته مکانیک با عنوان سیستم تعلیق زانتیا صنعت خودرو سیستم تعلیق زانتیا سیستم فرمان هیدرولیک دانلود پروژه کارآموزی رشته مکانیک دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک دانلود گزارش کارآموزی مکانیک خرید گزارش کارآموزی رشته مکانیک فروش گزارش کارآموزی رشته…

  • پروتکل درمانی و پکیج آموزشی تاب آوری با مولفه های 3 گانه

    پروتکل درمانی و پکیج آموزشی تاب آوری با مولفه های 3 گانه کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پکیج های درمانی روانشناسی پروتکل های درمانی در روانشناسی پکیج آموزش تاب آوری خرید پروتکل درمانی تاب آوری پکیج…

  • عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان و اولویت بندی آنها

    عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان و اولویت بندی آنها بهره وری سازمان عوامل موثر بر بهره وری سازمان اولویت عوامل موثر بر بهره وری سازمان نقش رهبری در بهره وری سازمان نقش سازماندهی در بهره وری سازمان پایان…

  • پایان نامه سیستم های مانیتورینگ و اسکادا

    پایان نامه سیستم های مانیتورینگ و اسکادا کلمات کلیدی : سیستم های مانیتورینگ و اسکادا رفتن به سایت اصلی پایان نامه سیستم های مانیتورینگ و اسکادا به تعداد 155 صفحه pdf فهرست : مانیتورینگ و اتوماسیون صنعتی شبکه های صنعتی سیستم…

  • پروپوزال شناسایی علل پیدایش و بروز جرایم و جعل اسناد ثبتی و ثبت شرکتها و ارئه راهکارها

    پروپوزال شناسایی علل پیدایش و بروز جرایم و جعل اسناد ثبتی و ثبت شرکتها و ارئه راهکارها کلمات کلیدی : پروپوزال ثبت اسناد پروپوزال جعل اسناد پروپوزال در مورد جعل اسناد جعل اسناد ثبتی در حقوق ایران جعل اسناد رسمي…

  • پاورپوینت تحلیل برنامه استراتژيک راه‎آهن

    پاورپوینت تحلیل برنامه استراتژيک راه‎آهن پاورپوینت تحلیل برنامه استراتژيک راه‎آهن تحلیل برنامه استراتژيک راه‎آهن برنامه استراتژيک راه‎آهن مقاله برنامه استراتژيک راه‎آهن بررسی برنامه استراتژيک راه‎آهن اعتبارات عمراني حمل و نقل و سهم راه‎آهن تحلیل برنامه راه‎آهن پاورپوینت تحلیل برنامه استراتژيک…

  • پرسشنامه بررسی نقش بازاریابی اجتماعی در پیشبرد فروش

    پرسشنامه بررسی نقش بازاریابی اجتماعی در پیشبرد فروش بررسی نقش بازاریابی اجتماعی در پیشبرد فروش پرسشنامه بازاریابی اجتماعی پرسشنامه نقش بازاریابی اجتماعی پرسشنامه پیشبرد فروش رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی نقش بازاریابی اجتماعی در پیشبرد فروش   …

  • ماهیت و نحوه اجرای انبارداری در کارخانجات

    ماهیت و نحوه اجرای انبارداری در کارخانجات انبارداری در کارخانه اصول مدیریت انبار در کارخانجات اصول انبارداری در کارخانجات اصول انبارداری و مدیریت در کارخانجات دانلود پایان نامه انبارداری دانلود پایان نامه انبارداری در کارخانه دانلود پایان نامه رشته حسابداری…

  • فصل دوم پایان نامه رایانش ابری کارشناسی ارشد

    فصل دوم پایان نامه رایانش ابری کارشناسی ارشد کلمات کلیدی : مبانی نظری رایانش ابری دانلود مبانی نظری رایانش ابری پیشینه تحقیق رایانش ابری دانلود پیشینه تحقیق رایانش ابری پیشینه داخلی رایانش ابری پیشینه خارجی رایانش ابری پیشینه پژوهش رایانش…