چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات تجاری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات تجاری

مبانی نظری تبلیغات تجاری
دانلود مبانی نظری تبلیغات تجاری
پیشینه تبلیغات تجاری
پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری
ادبیات نظری تبلیغات تجاری
فصل دوم پایان نامه تبلیغات تجاری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری
ادبیات و مبانی نظری تبلیغات تجاری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رشته مدیریت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات تجاری

 

 

 

 

 
* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری

تعریف تبلیغات

کاتلر[1] (2002)، تبلیغات را هرگونه ارایه و عرضه ی ایده ها، کالاها یا خدمات از یک واحد تبلیغاتی، فرد یا موسسه که مستلزم پرداخت هزینه باشد، تعریف می کند اما در این میان تبلیغی اثزبخش است که بتواند توجه مخاطب را جلب کرده، تاثیری خاطره انگیز داشته باشد و کنش خرید مخاطبان را تحریک نموده و دریافت حسیِ مخاطبان را بیدار نماید. بدین منظور استفاده از مجموع عواملی لازم است که بتوانند حس و ادراک مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند و به اهداف مورد انتظار تبلیغ، تحقق بخشند.

 

اثربخشی تبلیغات تجاری در یک الگوی علمی مشخص با توجه به اهداف تبلیغاتی تبیین می گردد و درجه یا میزانی که دهنده ی سفارش به هدف های مورد نظر خود دست می یابد و دارای فرآیند برنامه ریزی مشخص و مرحله ای تحقیقاتی شامل: تعیین اهداف، تخصیص بودجه، تصمیم گیری راجع به پیام و رسانه و مقایسه با اهداف از پیش تعیین شده، می باشد. چنانچه تمام مراحل به درستی طی شود، میزان اثربخشی تبلیغات تا حد قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. از مراحل مهم این نوع فرآیندها، انجام تحقیقات به منظور تعیین میزان تاثیر تبلیغ بر مخاطبان است که طی آن عواملی که در اثربخشی تبلیغات نیز موثرند، مشخص می گردند (صمصام شریعت و همکاران، 1386).

 

 

می‌توان تعاریف دیگری را برای تبلیغات بدین صورت بیان كرد:

·        تلاش برای ارائه آموزه ها، ایده ها، دلایل، شواهد یا ادعاها، با سبك هایی از طریق رسانه های ارتباطی، برای تقویت هدف یا مبارزه با ضد هدف.

·        پیام های دیداری گفتاری، كه با سبكی خاص، از طریق وسایل تبلیغاتی، مردم را به طریقی علاقمند و موافق یك نوع محصول، خدمت، فكر، دیدگاه یا مارك بخصوص می‌كند.

·        كلیه اشكال ترغیب عمومی، برای ایجاد تقاضا و بازار برای یك محصول یا خدمت كه بوسیله صاحب كالا یا موسسه، برای خریداران احتمالی ، بوسیله پیام مستقیم یا از طریق وسایل تبلیغاتی، انجام میگیرد.

·        تكنیكی كه برای تأثیر گذاردن بر رفتار انسان، ماهرانه از نمادها و نشانه ها استفاده می‌كند.

·        انجمن تجارت آمریكا : تبلیغات هر شكلی از پرداخت است كه به صورت غیرشخصی تقدیم و پیشرفت عقاید، خوبی ها و خدمات را با یك سری كارهای معین، ضمانت می‌كند.

·        فرانك جفكینز : مفهوم تبلیغات یعنی آنچه كه ما می‌خواهیم هنگام خرید یا فروختن بدانیم.

·        رابرت زاچر: تبلیغات به معنی ارتباطات و اطلاعا ت وابسته به تولیدات خدمات یا عقاید است كه در طی تماسهای فردی و براساس پرداختهای ناشی از فروش محصول یا در طی كسب اعتبار مناسب حاصل می‌شود (علیئی ، 1390).

در حقیقت، ساده ترین تعریفی که برای تبلیغات می توان ارایه نمود، چنین است: تبلیغات تلاشی است برای فروش بیشتر توسط یک بنگاه یا یک صنعت. چمبرلین[2] (2000)، تبلیغات را عاملی می داند که «با تغییر خواسته ها و سلایق بر میزان تقاضا اثر می گذارد» به عقیده ی شپرد[3] (2001)، تبلیغات یک عامل برای ایجاد وفاداری در مصرف کنندگان نسبت به مارک تجاری یا کالای خاص می باشد. ساموئلسون[4] (2002)، تبلیغات را عامل افزایش بازارهای فروش می داند که در عین حال اطلاعات مفیدی نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد (دهقانی و همکاران، 1383).

تبلیغ در زبان پارسی و در فرهنگ پارسی معین نیز بدین گونه معنا شده است: رسانیدن پیام یا خبر یا مطلبی به مردم، ابلاغ، موضوعی را با انتشار اخبار و با وسایل مختلف مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه و غیره در اذهان عمومی جاگیر کردن. تبلیغات بازرگانی از زمره مفاهیمی است که به زعم وضوح ابتداییۀ اریه تعریفی جامع و مانع از آن با دشواری رو به رو است. می توان گفت، تبلیغات تجاری یعنی عملی که توجه ی مردم را به کالا یا داد و ستدی برانگیزد و به عبارت دیگر، کوششی در تدارک و انتشار آگهی ها، با هدف مثبت نشان دادن مصرف یک کالا. تبلیغ تجاری با هدف معرفی کالا در بازار و تحرک خریداران بالقوه صورت می گیرد و در مفهوم وسیع کلمه، عبارت است از انتشار اطلاعات یک کالا به منظور تحت تاثیر قرار دادن افراد یا گروه های خاص اجتماعی (ساجدی و نعمتی، 1391).

به طور کلی، تبلیغات را به دو دسته به شرح ذیل تقسیم نموده اند:

 

تبلیغات مستقیم

پیام دهنده خود را هر چند با رنگ و لعاب و بوق و کرنا همراه کرده باشد اما صریح و بی پروا به مخاطبین خود ابلاغ می کند . در این روش مستمعین و بینندگان متن یا تصویری را بعنوان پیام و اطلاعیه « تبلیغی» دریافت می کنند و پیام دهندگان نیز در موقع و مقام « مبلغ » قرار دارند و شناخته می شوند.

بهترین فایده در تبلیغات مستقیم برای گیرندگان پیام آن است که آنها لااقل از تبلیغی بودن پیام آگاهند و از این جهت در معرض غافلگیری قرار نمی گیرند. و در پذیرش ذهنی یا رد آن مختارند. از خصوصیات دیگر تبلیغات مستقیم گسترده بودن میدان عمل برای عاملان آن است، در این روش اکثر ابزارها و برنامه ریزی آن و تدبر و نازک بینی کمتری صرف می شود و غالباً از تأثیر گذاری اگر نه عمیق تر اما سریعتر نیز برخوردار است.

تبلیغات غیر مستقیم

همانطوری که از عنوان آن پیداست این نوع تبلیغات نمود و ظهور علنی و صریح ندارد، با این شیوه اهداف تبلیغی پیامهای غیر مستقیم صادر شده پنهان و غیر محسوس است. به نظر بعید می اید اما نباید تصور کرد که با تلاش های معمولی در ارائه یک برنامه تبلیغات غیر مستقیم می توان ضمن تأثیر گذاری، اهداف تبلیغی آنرا کاملاً دور از فهم و ذهن همه کس نگاه داشت، زیرا تشخیص آن برای خواص و روشنفکران جوامع دشوار نیست و عوام نیز به تجربه در بیشتر موارد به نکته یاد شده یعنی اهداف تبلیغی در برنامه های تبلیغات غیر مستقیم پی خواهند برد. از ویژگیهای این نوع تبلیغ آن است که پیام های آن از کانالهای نامرئی و پنهانی و یا غیر منتظره عبور داده می شوند و معمولاً مخاطبین بطور غافلگیرانه آن را دریافت می کنند و در حقیقت به آنان تحمیل می شود . در تبلیغات غیر مستقیم لزوماً از اشکال و قانونمندی های مشخص و مکرر پیروی و استفاده نمی شود بلکه در ساخت و ساز آنها بیشتر از فرصت های پیش آمده و موقعیت های خرید و حوادث پیش بینی نشده سود برده می شود (کاتلر، 1387).

 

2-2-3-1) تاریخچه تبلیغات در ایران وجهان

تبلیغات از دیرباز توسط فروشندگان دوره گردی که به منظور فروش کالای خود، به معرفی آن می پرداختند، وجود داشته است. با اینحال، اولین قوانین تبلیغاتی در سال 1614 و در انگلستان وضع گردید. اولین تبلیغات روزنامه ای در سال 1625 در نشریه ی ویکلی نیوز لندن[5] چاپ شد و اولین روزنامه تبلیغاتی در سال 1704 در امریکا و با نام بوستون نیوزلتر[6] به چاپ رسید. اختراع رادیو در سال 1895 و به دنبال آن تلویزبون، دامنه ی تبلیغات را بسیار وسع ساخت. بطوریکه هزینه های تبلیغاتی در سال 1890 در امریکا بالغ بر 360 میلیون دلار گردید (دهقانی و همکاران، 1383).

در حقیقت، آنچه که امروز به عنوان تبلیغات نو و جدید می شناسیم، ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در کشور ایالات متحده دارد. اما به طور کلی برای تبلیغات اعم از سیاسی یا تجاری می توان سه دوره تاریخی قبل از انقلاب گوتنبرگ و اختراع و تکمیل ماشین چاپ در سال ۱۴۵۰ را در نظر گرفت.

 

[1] Kotler

[2] Chemberlin

[3] Shepherd

[4] Samoelson

[5] Weekly News of London

[6] Boston News Letter

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری

 

 

بخش اول: ادبیات پژوهش تبلیغات تجاری

فعالیتهای ترفیع 5

2-2-1) تعریف ترفیع 6

• تبلیغات 8

• روابط عمومی 9

• فروش شخصی 10

• بازاریابی مستقیم 10

2-2-1-1) شیوه های نوین ترفیع 11

• ارتباطات شفاهی 11

• بازاریابی پارتیزانی 12

• بازاریابی الکترونیکی 13

• بازاریابی از طریق تلفن همراه 13

• بازاریابی ویروسی 13

جدول 2-1-1) جمع بندی شیوه های ترفیع 14

2-2-3) تعریف تبلیغات 16

تبلیغات مستقیم 20

2-2-3-1) تاریخچه تبلیغات در ایران وجهان 21

2) نشانه ها و تبلیغ روی دیوارها 23

3) جارچی های شهر 23

2-2-3-1-1) تاریخچه تبلیغات در ایران 24

2-2-3-2) جذابیت های تبلیغات 27

2-2-3-3) ابزار تبلیغات بازرگانی 31

2-2-3-5) ده فرمان تبلیغات 42

2-2-3-6) استفاده از تبلیغات در تلویزیون 44

2-2-3-7) استفاده از تبلیغات در رادیو 50

2-2-3-8) مزایا و معایب تبلیغات بازرگانی 50

2-2-3-9) تاثیر تبلیغات بر متغیرهای اقتصادی 52

2-2-3-10) تاثیر تبلیغات بازرگانی بر رفتار مصرف کننده 53

 

بخش دوم:پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری 68

فهرست منابع و مآخذ: 81

منابع لاتین: 87

 

 

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
 

 

 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارایی و انواع آن

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارایی و انواع آن مبانی نظری کارایی و انواع آن ادبیات و مبانی نظری کارایی و انواع آن پیشینه تحقیق کارایی و انواع آن دانلود پیشینه تحقیق کارایی و انواع آن دانلود مبانی نظری کارایی…

  • راهکارها و تدابیر پیشگرانه در برابر خشونت علیه زنان

    راهکارها و تدابیر پیشگرانه در برابر خشونت علیه زنان کلمات کلیدی : خشونت علیه زنان عوامل خشونت علیه زنان ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان راههای پیشگیری از خشونت علیه زنان دانلود پایان نامه خشونت علیه زنان تدابیر حمایتی در برابر…

  • تطبیق زیبایی‌شناسی در فلسفه افلاطون و دکارت

    تطبیق زیبایی‌شناسی در فلسفه افلاطون و دکارت ادراک حسی سوب‍‍ژکتیویسم زیبایی‌شناسی دکارت زیبایی‌شناسی افلاطون دانلود مقالات رشته ادبیات و فلسفه تطبیق زیبایی‌شناسی در فلسفه افلاطون و دکارت تاریخچه زیبایی‌شناسی خرید تحقیق رشته ادبیات رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته…

  • ضرورت توجه به رشد هوش هیجانی کارکنان در محیط کار

    ضرورت توجه به رشد هوش هیجانی کارکنان در محیط کار کلمات کلیدی : مدل های هوش عاطفی انواع مدل های هوش هیجانی رشد هوش هیجانی کارکنان پایان نامه رشد هوش هیجانی تعریف مفهومی هوش هیجانی  تعریف عملياتي هوش هیجانی چارچوب…

  • بررسی نقش برگزاری آزمونهای قرآن و عترت در نهادینه سازی رفتارهای اخلاقی- فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

    بررسی نقش برگزاری آزمونهای قرآن و عترت در نهادینه سازی رفتارهای اخلاقی- فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قرآن و عترت نهادینه سازی آزمونهای قرآن و عترت رفتارهای اخلاقی فرهنگی دانلود مقاله بررسی نقش برگزاری آزمونهای قرآن و عترت در نهادینه…

  • مبانی نظری تاثیر تحصیل بر نگرش افراد نسبت به اینترنت با مدل سنجش نگرش اینترنتی

    مبانی نظری تاثیر تحصیل بر نگرش افراد نسبت به اینترنت با مدل سنجش نگرش اینترنتی سنجش نگرش اینترنتی مدل سنجش نگرش اینترنتی سنجش نگرش اینترنتی دانشجویان مبانی نظری نگرش دانشجویان نسبت به اینترنت سنجش نگرش افراد نسبت به اینترنت اضطراب…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره جسمانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره جسمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خودپنداره جسمانی مبانی نظری خودپنداره جسمانی پیشینه تحقیق خودپنداره جسمانی پیشینه داخلی خودپنداره جسمانی پیشینه خارجی خودپنداره جسمانی پیشینه پژوهش خودپنداره جسمانی پیشینه نظری خودپنداره جسمانی…

  • توسعه زنجیره تامین طبق مدل های ترکیبی ناب و چابک

    توسعه زنجیره تامین طبق مدل های ترکیبی ناب و چابک کلمات کلیدی : زنجیره تامین ناب زنجیره تامین چابک توسعه زنجیره تامین استراتژی های زنجیره تامین ناب استراتژی های زنجیره تامین چابک ویژگی های زنجیره تامین در الگوهای ناب ویژگی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مبانی نظری ارزش ویژه برند دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند ادبیات نظری ارزش ویژه برند فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند مبانی نظری و پیشینه…

  • بررسی عوامل موثر بر انگیزش کارکنان دانشگاه

    بررسی عوامل موثر بر انگیزش کارکنان دانشگاه انگیزش شغلی کارکنان عوامل موثر بر انگیزش شغلی کارکنان مدل مفهومی انگیزش شغلی کارکنان مقاله انگیزش شغلی کارکنان عوامل موثر بر انگیزش شغلی عوامل موثر بر انگیزش كاركنان دانشگاه مقاله انگیزش كاركنان دانشگاه…

  • پروپوزال بررسی تناسب محتوای کتب درسی با نیاز دانش آموزان

    پروپوزال بررسی تناسب محتوای کتب درسی با نیاز دانش آموزان پروپوزال تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی تحلیل محتوای کتاب درسی دین و زندگی پروپوزال تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی 1 پروپوزال تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دهم…

  • پرسشنامه تاثیر سطوح کیفیت ادراک شده

    پرسشنامه تاثیر سطوح کیفیت ادراک شده پرسشنامه سنجش كیفیت خدمات تست سرو كوال پرسشنامه استاندارد و جهانی كیفیت خدمات پرسشنامه سنجش كیفیت خدمات پرسشنامه استاندارد كیفیت خدمات پرسشنامه كیفیت خدمات تست سرو كوال پرسشنامه كیفیت خدمات دانلود پرسشنامه کیفیت خدمات…

  • بررسی ماهیت تابعیت مضاعف و اثرات آن بر جامعه بین المللی

    بررسی ماهیت تابعیت مضاعف و اثرات آن بر جامعه بین المللی تابعیت مضاعف راه های كاهش تابعیت مضاعف اثرات تابعیت مضاعف بر جامعه بین المللی دانلود مقالات رشته حقوق بررسی ماهیت تابعیت مضاعف و اثرات آن بر جامعه بین المللی…

  • پروتکل درمانی آموزش مدیریت استرس مبتنی بر ذهن اگاهی

    پروتکل درمانی آموزش مدیریت استرس مبتنی بر ذهن اگاهی کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پکیج های درمانی روانشناسی پروتکل های درمانی در روانشناسی پروتکل درمانی ذهن اگاهی پروتکل درمانی مدیریت استرس پروتکل درمانی آموزش مدیریت استرس…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش 3

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش 3 پیشینه مدیریت دانش تاریخچه مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش چارچوب نظری مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش…

  • پاورپوینت ژن درمانی (37 اسلاید)

    پاورپوینت ژن درمانی (37 اسلاید) Gene Therapy ژن درمانی ژن ژنتیک دکترا پاورپوینت درمان رفتن به سایت اصلی موضوع: ژن درمانی تعداد اسلاید: 37 حجم فایل: 982KB فرمت فایل: ppt   پیش نمایش تعدادی از اسلاید ها:      

  • پرسشنامه وسواس مذهبی اخلاقی آبرامووتیز و همکاران (2002)

    پرسشنامه وسواس مذهبی اخلاقی آبرامووتیز و همکاران (2002) کلمات کلیدی : پرسشنامه وسواس مذهبی پرسشنامه وسواس مذهبی پن مقیاس وسواس مذهبی اخلاقی پرسشنامه وسواس مذهبی اخلاقی پرسشنامه وسواس مذهبی آبرامووتیز پرسشنامه آبرامووتیز و همکاران (2002) مقیاس وسواس مذهبی اخلاقی پن…

  • پروپوزال شناسایی شاخص های چابکی و ارائه مدلی جهت ارزیابی زنجیره تامین چابک

    پروپوزال شناسایی شاخص های چابکی و ارائه مدلی جهت ارزیابی زنجیره تامین چابک کلمات کلیدی : مدیریت زنجیره تامین چابک مولفه های چابکی زنجیره تامین پیاده سازی زنجیره تامین چابک پروپوزال زنجیره تامین چابک مدل های زنجیره تامین چابک بسترسازی…

  • پاورپوینت مسمومیت با نیتروپروساید (ویژه ارائه کلاسی درس بیوشیمی)

    پاورپوینت مسمومیت با نیتروپروساید (ویژه ارائه کلاسی درس بیوشیمی) کلمات کلیدی : پاورپوینت مسمومیت با نیتروپروساید پاورپوینت آماده درس بیوشیمی پزشکی مسمومیت با سیانید تیوسیانات فشار خون کنترل پر فشاری خون مت‌هموگلوبینی مت‌هموگلوبین و نحوه ایجاد علل ایجاد مت‌هموگلوبین نشانه…

  • پرسشنامه هوش هیجانی برادبری و گریوز 30 سوالی

    پرسشنامه هوش هیجانی برادبری و گریوز 30 سوالی کلمات کلیدی : پرسشنامه هوش هیجانی پرسشنامه هوش هیجانی برادبری روایی و پایایی پرسشنامه هوش هیجانی نمره گذاری پرسشنامه هوش هیجانی پرسشنامه هوش هیجانی برادبری و گریوز روایی و پایایی پرسشنامه هوش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک زیر آستانه ای 41 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک زیر آستانه ای 41 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ادراک زیر آستانه ای ادبیات نظری ادراک زیر آستانه ای چارچوب نظری ادراک زیر آستانه ای فصل دوم پایان نامه ادراک زیر آستانه ای…

  • جوشكاری مقاومتی در میكرو اتصال ها

    جوشكاری مقاومتی در میكرو اتصال ها تعریف جوش تاریخچه جوش جوشکاری میكرو اتصال جوشكاری مقاومتی دانلود پایان نامه رشته جوشکاری و مکانیک جوشكاری مقاومتی در میكرو اتصال ها دانلود پایان نامه جوشکاری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش…

  • بررسی رابطه صله رحم با میزان بخشایشگری (آپدیت شده)

    بررسی رابطه صله رحم با میزان بخشایشگری (آپدیت شده) صله رحم بخشایشگری رابطه صله رحم با میزان بخشایشگری بررسی تاثیر روابط اجتماعی و فامیلی بر رفتار های انسانی دانلود پایان نامه رشته روان شناسی دانلود پایان نامه روان شناسی رفتن…

  • نشانه ها و علل استرس شغلی و بررسی پیامدهای آن

    نشانه ها و علل استرس شغلی و بررسی پیامدهای آن کلمات کلیدی : تعریف استرس شغلی علل استرس در محیط کار علل استرس در محیط کار نشانه های استرس شیوع استرس شغلی پیامدهای استرس شغلی تحقیق کامل استرس شغلی رفتن…

  • خلاصه مبحث مدیریت ناب در آموزش عالی مربوط به درس تحلیل تئوری های سازمان ومدیریت در آموزش عالی

    خلاصه مبحث مدیریت ناب در آموزش عالی مربوط به درس تحلیل تئوری های سازمان ومدیریت در آموزش عالی کلمات کلیدی : مدیریت ناب در آموزش عالی تحلیل تئوری های سازمان و مدیریت سازمان و مدیریت در آموزش عالی رفتن به…